آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۱۵
اخبار کشور
۳

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در دیداربا دانایی فر: ایران به تقویت صلح و ثبات در عراق و سوریه کمک کرده است

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در دیدار با سفیر ایران در این کشور گفت: ایران به تقویت صلح و ثبات در عراق و سوریه کمک کرده است.

مارتین کوپلر در دیدار با حسن دانایی فر گفت: جمهوری اسلامی ایران به شکل گسترده ای به تقویت صلح، حفظ امنیت و ثبات در عراق و سوریه کمک کرده است.

بنا بر گزارش شبکه البصره، وی ادامه داد: ایران همواره از روند سیاسی در عراق حمایت کرده و به تقویت نظام دموکراتیک در سایه دولت منتخب عراق کمک کرده است. این کشور همچنین نقش مهمی در دور کردن پیامدهای بحران سوریه از عراق داشته است.

کوپلر گفت: در خصوص مسئله سوریه، جمهوری اسلامی ایران از جنگی که دولت سوریه علیه گروه های تروریستی که به کشتار مردم اقدام می کردند، داشت، حمایت کرد. پیروزی که ارتش سوریه در درگیری های القصیر به دست آورد شروع پایان موج خشونت هایی است که از دو سال پیش سوریه را دربر گرفت.

سفیر ایران هم نقش کوپلر را در حمایت از دموکراسی در عراق در طول دوره فعالیتش به عنوان نماینده سازمان ملل و رئیس یونامی در عراق ستود و گفت: عراق دولت جوانی است که نیازمند هیئت یونامی برای حمایت از نظام جدید دموکراتیکش است. ما اخبار این هیئت و فعالیت هایش را که مستمرا در راستای خدمت به عراقی ها است، پیگیری می کنیم.

در پایان این دیدار سفیر ایران به مناسبت پایان دوره ماموریت کوپلر هدیه ای را به عنوان یادگاری به وی تقدیم کرد.