آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۱۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

واردات برنج تا دی ماه ممنوع شد

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از مشاهده نخستین جوانه خوشه های برنج این استان در یکی از روستاهای املش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا شعبان نژاد در جمع خبرنگاران افزود: اکنون فصل کشت برنج در تمام اراضی کشاورزی گیلان به پایان رسیده و کشاورزان منتظر به بار نشستن دسترنج خود هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون وجین نخست در 80 درصد و وجین دوم در 34 درصد اراضی شالیزاری گیلان انجام شده است.

شعبان نژاد از بین رفتن زمین های کشاورزی و فروش اراضی برنج برای ساخت غیرضروری خانه را موجب آسیب جدی به بخش کشاورزی گیلان دانست و گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری های غیرضروری با قوه قضائیه همکاری می کنیم.

وی اذعان کرد: با تسهیل در امور کشاورزی می توانیم با ایجاد رغبت در کشاورزان از فروش و تغییر کاربری غیرضروری اراضی برنج در استان جلوگیری کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با تصریح بر اینکه با فروش اراضی برنج در گیلان در آینده ای نه چندان دور باید مستاجر برخی افراد غیربومی شویم، خاطرنشان کرد: برخی از کشاورزان از روی ناآگاهی اقدام به فروش زمین های کشاورزی خود می کنند که باید آنها را از عواقب این کارآگاه کرد.

وی جلوگیری از واردات برنج همزمان با برداشت محصول را از جمله راهکارهای حمایت از کشاورزان دانست و تصریح کرد: تا دی ماه امسال هیچ مجوزی برای واردات برنج صادر نمی شود.

شعبان نژاد با اشاره به افزایش قیمت برنج، ادامه داد: امسال با افزایش سطح زیرکشت برنج و محصول این مشکل برطرف می شود.

به گفته وی، 180 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان قابلیت تجهیز و نوسازی دارند که تاکنون 70 هزار هکتار این اراضی تجهیز شده است.