آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۱۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ورود رسمی طب سنتی به نظام سلامت کشور

معاون طب ایرانی و اسلامی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طب سنتی دیروز (سه شنبه) به طور رسمی وارد نظام سلامت کشور شد.

دکتر «محمود خدادوست» در همایش طب سنتی افزود: استفاده از طب سنتی صدسال قبل در کمیسیون مجلس ایران ممنوع اعلام شد اما امروز با ورود رسمی طب سنتی و اسلامی به نظام سلامت نقطه عطفی در تاریخ طب ایران ایجاد شد.

وی اظهار داشت: پیش زمینه طب سنتی 10 علم از جمله علوم قرآن، فلسفه، منطق، نجوم، حساب و هندسه است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: طب سنتی به وجود اراده خدا در انسان معتقد است که این امر رویکرد متفاوتی را در این طب ایجاد کرده است.

خدادوست تاکید کرد: نظام سلامت کشور با توجه به طب سنتی می تواند نظام مرحمت و محبت باشد.

حاجی آخوندی، معاون وزیر بهداشت نیز در این همایش گفت: پیش تر مشکلی در زمینه طب سنتی در کشور وجود داشت و آن اینکه طب سنتی بصورت سینه به سینه و شفاهی به نسل های بعد منتقل می شد و مرجع رسمی در این زمینه وجود نداشت که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: اکنون نسخه ها و ساختارهای رسمی طب سنتی پایه ریزی شده تا افراد از آن تبعیت کنند و از این طریق به تولید و آموزش این موضوع بپردازند.

حاجی آخوندی تاکید کرد: با انجام این اقدامات جلوی سوء استفاده از طب سنتی گرفته می شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی چهار دانشکده طب سنتی، مراکز رشد و تحقیقاتی طب سنتی و درمانگاه های رسمی طب سنتی تاکید کرد: این اقدامات بستر قوی را برای اجرای اقدامات قانونی در زمینه طب سنتی فراهم کرده است و از کارهای غیرقانونی در این زمینه جلوگیری می کند.