آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۱۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دسته گل دیپلمات سوئیسی

خودروی دیپلمات سوئیسی مست با شلیک گلوله پلیس در پاریس متوقف شد.

روزنامه پاریسین چاپ فرانسه نوشت: یکشنبه شب گذشته در مرکز شهر پاریس یک اتومبیل بنز با شماره دیپلماتیک با سرعت بیش از حد در حرکت بود و پلیس تلاش کرد تا اتومبیل مزبور را متوقف کند، ولی راننده با سرعت بیشتر به راه خود ادامه داد و حتی نزدیک بود مامور پلیسی که تلاش می کرد آن را متوقف کند، زیر بگیرد.

روزنامه «هندلس زایتونگ» چاپ سوئیس نیز گزارش داد: فردی که پشت فرمان اتومبیل شماره سیاسی مزبور بوده «استفان فلوکیگر» دیپلمات 54 ساله سوئیسی در نمایندگی سوئیس نزد سازمان امنیت و همکاری اروپا در پاریس بوده است. پلیس پاریس برای توقف این خودرو گلوله ای به تایر آن شلیک می کند ولی راننده، خودرو را متوقف نکرده و در مسیر خلاف به حرکت درمی آید و جان دیگران را هم به خطر می اندازد.

ماموران پلیس همه تلاش خود را برای متوقف کردن خودرو انجام می د هند تا از وارد شدن خسارت به دیگران جلوگیری کنند. پس از توقف اتومبیل پلیس متوجه می شوند که دیپلمات سوئیسی در حال مستی رانندگی کرده و سند هویتی به همراه ندارد ولی خود را جزو کارکنان نمایندگی سوئیس نزد سازمان امنیت و همکاری اروپا معرفی می کند. افراد پلیس با سفارت سوئیس در پاریس تماس می گیرند و یک نفر از سفارت مراجعه می کند و پلیس در نهایت مجبور می شود این فرد را به دلیل مصونیت سیاسی آزاد کند.در تماس این روزنامه با وزارت امور خارجه سوئیس این خبر تایید شده و سخنگوی وزارت امور خارجه سوئیس بدون ذکر نام دیپلمات مزبور، تاکید کرده که وزارت امور خارجه در صورتی که فرانسه خواستار لغو مصونیت سیاسی این فرد شود حاضر است به این درخواست پاسخ مثبت بدهد و عنوان کرده که وزارت امور خارجه راسا نیز به این موضوع رسیدگی می کند.وی اظهار داشته که ما حاضریم به طور همه جانبه با دادگستری فرانسه همکاری کنیم که این دیپلمات خطاکار به مجازات عمل غیرقانونی خود برسد.