آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۱۵
شهرستان ها
۷

شروع عملیات زهکشی اراضی آبگیر کشور در مازندران

قائمشهر- خبرنگار کیهان:

عملیات اجرایی بزرگ ترین پروژه جامع زهکشی اراضی آبگیر کشور در روستای برجیخیل شهرستان سیمرغ در استان مازندران آغاز شد.

این طرح که به عنوان مصوبه سفر هیئت دولت در سطح 235 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان مازندران به اجرا در آمد در مرحله نخست، سطحی حدود دو هزار هکتار از زمین های برجیخیل و 15 روستای شهرستان سیمرغ به عنوان پایلوت تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

در مراسم آغاز عملیات این طرح مدیرکل آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: هدایت و دفع اصولی آب های سطحی، مقابله با آبگرفتگی و پیشگیری از خسارت های ناشی از سیلاب ها و فراهم شدن امکان کشت دوم برای بهره برداران از مزایای این طرح است. مهندس پرستار تصریح کرد: مرحله اول این طرح با 20 میلیاردریال اعتبار شروع شده است.

مدیرکل آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور آبگیر هستند که با اجرایی شدن عملیات طرح جامع زهکشی در این اراضی تحول بزرگی در بخش تولید محصولات کشاورزی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه 150 هزار هکتار از زمین های استان در 6 ماه از سال ماندابی می شود، و گفت: 240 هزار هکتار نیز مشکل زهکشی دارد. عظیمی افزود: با اجرای این طرح آب های سطحی جمع آوری و از ماندابی شدن زمین های پایین دست جلوگیری خواهد شد.