آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۱۵
شهرستان ها
۷

رونمایی از 12جلد کتاب داستان کودکان با موضوع نظافت و پاکی شهر اصفهان

اصفهان- خبرنگار کیهان:

از 12 جلد کتاب داستان کودک با محوریت پسماند، بازیافت و نظافت شهری در اصفهان رونمایی شد.

مدیرفرهنگی هنری و تفریحی شهرداری اصفهان، با بیان این مطلب گفت: 6 جلد نخست از این مجموعه مکتوب، «شهر پاک» نام داشته و موضوعاتی نظیر حفظ سلامت و پاکی رودخانه، نظافت محله، پرهیز از تولید شیرابه زباله و خارج نوبت قرار ندادن زباله ها را به مخاطب کودک آموزش می دهد.

مهدی بقایی افزود: 6جلد دوم این مجموعه، «زندگی دوباره» نام داشته و سرگذشت مواد بازیافتی، نحوه تفکیک و جمع آوری آنها را در قالب داستان های تخیلی و از طریق جان بخشی به اشیا به کودکان آموزش می دهد.

وی با اشاره به اینکه کلیه مراحل تالیف و چاپ این دو مجموعه توسط کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان انجام شده است. تصریح کرد: نگارش، طراحی و تصویرسازی این دو مجموعه به دست هنرمندان و نویسندگان اصفهانی انجام شده است.

دبیرکمیته فرهنگ شهروندی با بیان اینکه این مجموعه داستان 12جلدی در تیراژ نخست، در 10 هزار نسخه به چاپ رسیده است، خاطر نشان ساخت: با آغاز فصل تابستان، این آثار در قالب طرح آموزشی «سفیران شهروندی» به صورت رایگان در میان کودکان شهر اصفهان توزیع خواهد شد.

بقایی اظهار داشت: مجموعه داستان های شهر پاک و زندگی دوباره در اختیار شهرداری سایر کلان شهرهای کشور قرار خواهد گرفت تا به چاپ و توزیع آن در میان شهروندان خود بپردازند.