آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۷
جامعه
۴

روی خط خبر

ارتقای امور زنان از مرکز تا معاونت

پس از این که خبر اختصاص یک در صد از بودجه سازمان ها به امور زنان و خانواده قطعی شد و البته این خبر خوشحالی بسیاری از زنان را بدنبال داشت، زمزمه های خبر خوش دیگری هم به گوش رسید که این شادی را دو چندان کرد.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اظهار نظری جدید اعلام کرد که با ارتقای مرکز به معاونت، از این پس در وزارتخانه های کشور معاونت امور زنان تشکیل می شود.

مریم مجتهد زاده که در مراسم افتتاح مرکز رصد و پایش امور زنان و خانواده سخن می گفت، تاکید کرد که معاونت خانواده ظرف مدت زمان زیادی توانست مرکز رصد و پایش امور زنان و خانواده را به ثمر برساند،به طوری که در حوزه زنان فعالیت های خوبی مثل ارتقای مرکز معاونت انجام شد، بنابراین از این پس مرکز به سازمان تبدیل خواهد شد و در وزارتخانه های دیگر معاونت زنان تشکیل می شود.

مجتهد زاده تصریح کرد که مهمترین خلادر بحث زنان، بحث رصد وضعیت زنان و خانواده و پایش برنامه های این حوزه بود چرا که تاکنون 600 برنامه در حوزه زنان وجود داشته که مورد رصد و پایش دقیق قرار نگرفته اند و ایجاد معاونت خانواده در دولت دهم باعث شد تا همگرایی بین قوا ایجاد شود و اقدامات خوبی انجام گیرد که از جمله اقدامات خوب که در این دولت صورت گرفت می توانیم به مصوب شدن بیمه زنان خانه دار و اختصاص یک درصد از بودجه جاری دستگاه ها به امور زنان اشاره کنیم.

سایت همسرگزینی مبنای قانونی ندارد

امید کسی را ناامید نمی کنیم، اما اگر شما هم جزو آن دسته بودید که دل به فعالیت سایت جدید همسرگزینی خوش کرده بودید، دیگر منتظر نمانید؛ چراکه از اصل راه اندازی مرکزی با عنوان همسرگزینی از سوی وزارت ورزش و جوانان تکذیب شده است.

مسعود امینی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان خبر راه اندازی مراکز همسرگزینی را تکذیب کرده و ضمن این که گفته راه اندازی این مراکز مبنای قانونی ندارد، اظهار کرده که خبر درج شده در یکی از سایت ها مبنی بر «فعالیت مراکز همسرگزینی» نادرست است، چرا که سایتی که وزارت ورزش و جوانان راه اندازی کرده است، برای ثبت نام مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده بوده و فعالیت سایتی جداگانه با عنوان «همسرگزینی» درست نیست.