آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۹۴۶
خبر
۶

رویداد

دهقانی: تحلیف روحانی 13 مرداد در مجلس برگزار می شود

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت که بعد از برگزاری مراسم تنفیذ حسن روحانی رییس جمهور منتخب، احتمالامراسم تحلیف در مجلس 13 مرداد برگزار می شود.

محمد دهقانی در گفت وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: 12 مرداد سالروز انتقال دولت است که مراسم تنفیذ در محضر مقام معظم رهبری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه احتمالایکشنبه 13 مرداد مراسم تحلیف در مجلس برگزار شود، افزود: پس از آن رییس جمهور موظف است ظرف یک هفته کابینه خود را به مجلس معرفی کند.

دهقان گفت: نحوه برگزاری مراسم تحلیف در آیین نامه قید شده است. در این مراسم رییس جمهور فعلی حضور خواهد داشت و وزیر کشور نیز گزارشی از روند برگزاری انتخابات می دهد.

وی ادامه داد: در این مراسم که با حضور رییس قوه قضائیه برگزار می شود آقای روحانی طبق اصل 121 سوگند نامه ای را قرائت می کند سپس آن را امضا می نماید.

در اصل 121 قانون اساسی آمده است رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای که با حضور رییس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می شود، سوگند یاد کرده و سوگندنامه را امضا می کند.

مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون نظام صنفی موافقت کرد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته با کلیات لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور، موافقت کردند و بخشی از جزئیات این لایحه را نیز تصویب کردند.

به گزارش دنیای اقتصاد، نمایندگان مجلس با 139 رای موافق، 37 رای مخالف و 17 رای ممتنع کلیات لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور را تصویب کردند. بر این اساس، رسیدگی به این لایحه 57 ماده ای در دستور کار مجلس قرار گرفت.

مجلس در بررسی جزئیات این لایحه مصوب کرد: از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نام مجمع امور صنفی به «اتاق اصناف شهرستان»، نام «مجمع امور صنفی مرکز استان» به «اتاق اصناف مرکز استان» و نام «شورای اصناف کشور» به «اتاق اصناف ایران» تغییر می یابد.

همچنین مصوب شد: صنوفی که قانون خاصی دارند از شمول قانون نظام صنفی مستثنی هستند قانون خاص قانونی است که براساس آن نحوه صدور مجوز فعالیت تنظیم و تنسیق امور واحدهای ذی ربط، نظارت، بازرسی و رسیدگی به تخلفات افراد و واحدهای تحت پوشش آن به صراحت در متن قانون مربوطه معین می شود.