آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۹۴۶
خبر
۸

سایه روشن

رای پروین احمدی نژاد در انتخابات شوراها چقدر بود؟

خبرآنلاین نوشت: دو نفر از کاندیداهای انتخابات شورای شهر، از وابستگان محمود احمدی نژاد و سعید مرتضوی بودند؛ پروین احمدی نژاد و هما فلاح تفتی که هر دو نفر هم در لیست در امتداد مهر (هواداران محمود احمدی نژاد) حضور داشتند، اما نتوانستند آرای لازم را به دست بیاورند و در جمع 43 نفر اول منتخبان تهران (اصلی و علی البدل) حاضر باشند.

بر اساس گزارش ها، پروین احمدی نژاد تنها 35339 رای کسب کرده و به رتبه 97 رسیده و هما فلاح تفتی نیز با 19334 رای رتبه 114 را کسب کرد. رتبه 97 پروین احمدی نژاد در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر درحالی است که او در دوره سوم شورای شهر تهران 249549 رای آورد و نفر هشتم فهرست 15 نفره شورای شهر پایتخت شد.

رجانیوز: رای «آری» به روحانی یعنی رای «نه» به اقدامات احمدی نژاد

سایت رجانیوز در یادداشتی نوشت: شاید نتایج انتخابات شورای شهر تهران که به صورت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، بهتر از هر آمار دیگری بتواند معنای سیاسی کسب 50.07 درصد آرا توسط روحانی را بیان کند.

احمدی نژاد در دو سال آخر دولتش به نحوی عمل کرد که به واسطه نقصان اجرایی در برخی امور مرتبط با معیشت مردم و همچنین حاشیه سازی های بیش از اندازه و خسته کننده، 24 میلیون رای سال 88 را به 18 میلیون رای سال 92 روحانی مبدل کند. به نوشته رجانیوز، «شاید عدم اقبال حتی به سرشناس ترین اشخاص لیست احمدی نژاد در شواری شهر بهتر از هر حقیقتی، این معنا را منتقل کند که دلیل اقبال مردم به حسن روحانی به عنوان رییس‎جمهور منتخب، نارضایتی مردم و افکار عمومی از اقدامات و عملکرد نامطلوب دولت در یکی دو سال اخیر به ویژه در زمینه اقتصادی بوده است. در واقع «آری» مردم به روحانی تا حد زیادی ناشی از «نه» آنها به اقدامات سال های اخیر احمدی نژاد است.»

نخستین حضور یک زرتشتی در شورای شهر یزد

تابناک به نقل از سایت خبری «یزدی نیوز» نوشت: برای نخستین بار یک زرتشتی با رای مردم زرتشتی و مسلمان یزد به عضویت شورای اسلامی این شهر درآمد. تعداد زرتشتیان یزد پنج هزار نفر برآورد می شود و رای «سپنتا نیکنام» بالغ بر 20 هزار بوده است، بنابر این به نظر می رسد حضور وی در شورای شهر با رای مردم مسلمان یزد همراه بوده است.