آرشیو پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۶
صفحه اول
۱

جزئیات برگزاری کنکور 92

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال 92 را تشریح کرد.

ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به برگزاری آزمون در امروز، فردا و شنبه (6، 7 و 8 تیر)، گفت: این آزمون با رقابت یک میلیون و 83 هزار و 571 داوطلب در 358 شهرستان، 14 کشور خارجی و پنج گروه آزمایشی برگزار می شود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به شانس قبولی داوطلبان به تفکیک گروه های آزمایشی مختلف، اظهار کرد: شانس قبولی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 78 درصد، علوم تجربی 31 درصد، علوم انسانی 83 درصد، هنر43 درصد و زبان های خارجی 32 درصد است. خدایی با بیان این که دفترچه سوالات آزمون، دو ساعت پس از پایان هر نوبت منتشر می شود، خاطرنشان کرد: کلید سوالات گروه های آزمایشی مختلف نیز از یکشنبه 9 تیر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی از اعلام نتایج اولیه کنکور 92 در دوازدهم مرداد خبر داد و بیان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، از هفدهم مرداد می توانند حداکثر یکصد رشته محل را به عنوان رشته محل های مورد علاقه خود انتخاب کنند.

به گفته رئیس سازمان سنجش، نتایج نهایی کنکور 92، بیست و یکم شهریور اعلام می شود.خدایی از ظرفیت پذیرش 677 هزار و 960 نفری داوطلبان در رشته محل های با آزمون و بدون آزمون کنکور 92 خبر داد و بیان کرد: شانس قبولی داوطلبان در این دوره از آزمون 63 درصد است.

رئیس پلیس راهور تهران نیز با اشاره به تسهیلات پلیس برای تردد کنکوری ها به مهر گفت: در روزهای برگزاری آزمون دوربین های طرح ترافیک تا ساعت 8 صبح خاموش بوده و دوربین های خروجی محدوده طرح نیز آزمایشی فعال است.حسین رحیمی با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس پایتخت برای تردد داوطلبان کنکور، افزود: دانش آموزانی که قصد دارند با خودروی شخصی به محل برگزاری آزمون بروند، می توانند تا ساعت 8 صبح با نشان دادن کارت ورود به جلسه در محدوده زوج و فرد تردد کنند.