آرشیو پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۶
پرونده
۱۱

یک صرب و یک برزیلی بالاتر از پرتغالی ایران

این سومین باری است که کارلوس کرش با تیم ملی یک کشور در مرحله نهایی یک دوره جام جهانی حضور می یابد. این پرتغالی مشهور این تجربه را ابتدا با تیم ملی آفریقای جنوبی در جام جهانی 2002 داشت که تیمش کاری از پیش نبرد و از گروهش بالانیامد. مرتبه دوم در سال 2010 و در معیت تیم ملی پرتغال یعنی کشوری بود که کرش موزامبیکی الاصل تبعه آن است.

این بار پرتغال با هدایت کرش از گروهش بالارفت، اما در مرحله یک هشتم نهایی با یک گل به اسپانیا که بعد قهرمان جهان شد، باخت و حذف شد. حالاکرش است و تیم ملی ایران و جام جهانی برزیل در ماه های خرداد و تیر 93 و چشم دوختن به هدفی که در دو مرتبه قبلی حاصل نیامده و آن عبور از مراحل گروهی و یک هشتم نهایی و پیشروی بیشتر است.

کرش در مجموع پنج بار با تیم های ملی مختلف در دوره های مقدماتی جام های جهانی بخت آزمایی کرده و با احتساب ایران در سال 2013 در سه نوبت با تیمش از مرحله مقدماتی گذر کرده و به دور پایانی رسیده است، ولی شاید هیچ کدام به اندازه ایران در سال جاری برای او مهیج و نفسگیر و سخت نبوده اند زیرا این بار کار او و تیمش به دقایق و ثانیه های آخر مسابقات مقدماتی کشیده شد و دریافت حتی یک گل در میدان اولسان می توانست او و ایران را به مرحله طولانی تر و سخت تر پلی آف ارجاع نماید.

شایان ذکر است بورا میلوتینوویچ صربستانی با رهبری پنج تیم مختلف در ادوار نهایی جام های جهانی و کارلوس آلبرتو پریرا یرا برزیلی با فرماندهی چهار تیم متفاوت در جام های جهانی 31 سال اخیر، در جدول مربیان حاضر در جام های جهانی از کرش بالاتر هستند.