آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۸
سیاسی
۲

هاشمی رفسنجانی:مهم ترین دستاورد حادثه هفتم تیر تداوم انقلاب بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف اساسی طراحان حادثه هفتم تیر 1360، از رسمیت انداختن سه قوه اجراییه، قضاییه و مقننه بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در آغاز جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سالگرد حادثه هفتم تیر 1360 گفت: با توجه به بحث آن جلسه که درباره گرانفروشی بود، جمعی از اعضای هر سه قوه حضور داشتند.

وی افزود: قرار بود علاوه بر آیت الله دکتر بهشتی، روسای قوای دیگر هم در جلسه باشند که آیت الله خامنه ای روز قبل در یک حادثه تروریستی دیگر مورد سوءقصد قرار گرفته بودند، دکتر باهنر هم در آخرین لحظات قبل از شروع جلسه به پیشنهاد دکتر بهشتی وارد سالن نشدند و من هم طبق تماس تلفنی پزشکان درخصوص آیت الله خامنه ای به بیمارستان رفته بودم و تقدیر این بود که شهید بهشتی به همراه 72 نفر از همراهان از آن جلسه، آسمانی شوند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان خاطره ای از آوردن مجروحان حادثه هفتم تیر در مجلس گفت: نواختن زنگ و اعلام رسمیت جلسه مجلس پس از آن حادثه غمبار، یکی از شیرین ترین حالات در تلخ ترین لحظات بود.

وی با اشاره به اثرات سازنده خون شهدا در جامعه افزود: اگرچه از دست دادن 72 نفر از بهترین مسئولان کشوری و نبود شخصیتی چون آیت الله دکتر بهشتی که در طراحی ساختار نظام و تدوین و تصویب قانون اساسی نقش داشتند، ناراحت کننده بود، اما مهم ترین دستاورد شهادت آنان، هوشیاری جامعه برای مقابله با دروغ های مردم فریب و تقویت همراهی و همدلی مردم با امام راحل در جهت ادامه انقلاب اسلامی بود.

در بخش دیگری از جلسه، براساس دستور کار که «بررسی لایحه پیشگیری از وقوع جرم» و مورد اختلاف مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود، بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه ابتدا نمایندگان شورای نگهبان به بیان دلایل رد مصوبه مجلس پرداختند و سپس اعضای مجمع دیدگاه های خود را بیان کردند و سرانجام نظر به این که طبق آیین نامه مجمع تشخیص برخی از مواد، نیاز به مجوز رهبر معظم انقلاب دارد، رئیس و اعضا تصمیم گرفتند موارد مذکور پس از کسب مجوز در دستور کار قرار گیرد.