آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۸
جامعه
۱۷

تجهیز تمام بزرگراه های پایتخت به دوربین کنترل سرعت

به گفته رئیس پلیس راهور تهران، تا پایان شش ماه اول امسال تمام 6400 کیلومتر بزرگراه های شهر تهران به دوربین های کنترل سرعت مجهز می شود.

حسین رحیمی در گفت وگو با فارس، با اشاره به فعالیت حدود 500 دستگاه دوربین کنترل سرعت درباره کارکردهای دوربین های کنترل سرعت گفت: ثبت تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، کنترل محدوده طرح ترافیک، عبور از چراغ قرمز و تجاوز به خطوط عابر پیاده از این موارد است.

رحیمی افزود: هم اکنون در شهر تهران بزرگراهی نداریم که مجهز به دوربین های کنترلی پلیس نباشد و فقط در بخش های محدودی از بزرگراه ها این دوربین ها هنوز تجهیز نشده و کار فنی آن در حال اجراست که در شش ماهه اول سال به اتمام می رسد و تمام 6400 کیلومتر بزرگراه های شهر تهران به دوربین های کنترل سرعت مجهز می شود.

به گفته رحیمی، نتیجه و آثار فعالیت های این دوربین ها، ارتقای انضباط ترافیک است که پلیس با کنترل دوربین های سطح شهر از مرکز کنترل ترافیک، امر نظم بخشی و نظارت بر ترافیک را انجام می دهد.وی با اشاره به کاهش سرعت در باند شمال به جنوب بزرگراه های شهر تهران توضیح داد: در برخی بزرگراه ها سرعت مجاز به 80 کیلومتر کاهش پیدا کرد که این طرح ادامه خواهد داشت و به همین دلیل شاهد کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی در این بزرگراه ها در سطح بالایی هستیم.

رحیمی درخصوص تخلفات در محدوده زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک گفت: تا دو سال گذشته بالغ بر 200 هزار ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک داشتیم که با راه اندازی دوربین های کنترل ورود و خروج محدوده طرح ترافیک این آمار به 70 هزار کاهش یافت و در ادامه با کنترل خودروهای عمومی و تاکسی های با پلاک خارج از تهران و همچنین با تغییرات و کنترل کامل محدوده زوج و فرد، هم اکنون کمتر از 5000 ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک داریم.