آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۸
جامعه
۱۷

آمادگی مراکز معاینه فنی برای طرح تابستانه

با آغاز موج جدید سفرهای تابستانی در جاده های کشور از ابتدای تیر، باز هم موضوع ایمنی خودروها در سفر و اهمیت معاینه فنی مطرح می شود.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این که همه مراکز برای خدمات رسانی به شهروندان همزمان با آغاز سفرهای تابستانی در آمادگی کامل هستند، گفت: انتظار می رود علاوه بر نظارت دقیق بر معاینه فنی خودروهای شخصی، پلیس راهور از خروج خودروهای مسافربری بدون معاینه فنی از پایانه های مسافربری نیز جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، علی رضوی با بیان این مطلب افزود: در ایام نوروز با معاینه فنی چهار اتوبوس بین راهی متاسفانه شاهد آن بودیم که هر چهار اتوبوس در تست ترمز مردود شدند و این موضوع ضرورت توجه و نظارت ویژه بر معاینه فنی این خودروها را گوشزد می کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه نقص فنی خودروها یکی از عوامل اصلی تصادفات رانندگی در جاده های کشور است که چنانچه دارندگان خودروها خود را موظف به مراجعه به مراکز معاینه فنی بدانند به طور حتم میزان تصادفات نیز کاهش خواهد یافت.

رضوی تاکید کرد: اتوبوس های مسافربری ده ها سرنشین دارند و باید نظارت ویژه ای بر ایمنی این خودروها صورت گیرد.

به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، نیروهای پلیس راهور برای تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی در 35 نقطه شهر تهران مستقر شده اند، اما متاسفانه همچنان میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی یک پنجم ظرفیت مراکز است و روزانه تنها حدود 1400 تا 1500 خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ابراز امیدواری کرد شهروندان پیش از هرچیز معاینه فنی را تضمین کننده ایمنی خودرو و سلامت خود و خانواده شان بدانند و با انجام آن احتمال حوادث و سوانح رانندگی را برای خود و خانواده شان به حداقل کاهش دهند.