آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۸
حوادث
۱۹

مقامات هندی اعلام کردند آمار تلفات همچنان در حال افزایش است

تلفات سیل در هند از 10 هزار نفر گذشت

بنابر اعلام مقامات محلی کشور هند، شمار تلفات سیل و رانش زمین در ایالت اوتاراکند واقع در شمال این کشور از ده هزار نفر گذشت.

به گزارش خبر​گزاری شین هوا، رسانه های محلی هند اعلام کردند تاکنون جسد بسیاری از قربانیان پیدا شده است و نیرو های امدادی و ارتش این کشور همچنان در تلاش هستند تا با جمع آوری اجساد قربانیان، از بیماری های عفونی در منطقه پیشگیری کنند.

ایالت اوتاراکند هندوستان به دلیل داشتن معابد و زیارتگاه های فراوان، پذیرای زائران بسیاری است و در حادثه سیل حدود 27 هزار نفر از زائران در یکی از معابد این ایالت گرفتار سیلاب شده بودند که برخی از آنها جان باختند.

گزارش ها حاکی است بیشتر قربانیان را کودکان و افراد سالخورده تشکیل می دهند و بسیاری سیل زدگان نیز از ترس به بلندی ها پناه برده و انتظار کمک از سوی دولت را دارند.

سوشیل کومارشیندی، وزیرکشور هند گفت: نزدیک به 50 هزار نفر در صد شهر و روستا گرفتار سیلاب شده اند که به دلیل بالاآمدن آب رودخانه ها و خراب شدن پل ها و مسیرهای ارتباطی، هنوز امکان امدادرسانی به آنها وجود ندارد و هر لحظه بر تعداد قربانیان افزوده می شود و نیرو های ارتش، هزاران نفر از مردم را از طریق بالگرد به مناطق امن انتقال داده اند و در عظیم ترین عملیات امداد و نجات ارتش در هندوستان نیز حدود 34 هزار نفر از مناطق سیل زده خارج شده اند.

به گزارش خبرگزاری ها، بارش باران های موسمی باعث ایجاد سیلاب در رودخانه گنگ و در نتیجه جاری شدن سیل و تخریب خانه ها در ولایت اوتاراکند شده است.

در عملیات امداد و نجات نیروهای اردوی هند، حدود 34هزار نفر از مناطق سیل زده تخلیه شده اند.

هند به سیل ناشی از باران های موسمی عادت دارد، اما امسال بارش باران یک هفته زودتر آغاز شد و مردم را ناچارکرد به نواحی دور از رودخانه های خروشان فرار کنند.

براساس اخرین خبر ها، تعداد زیادی از مردم سیل زده مفقود شده اند و بسیاری از خانواده ها در جستجوی بستگان خود هستند و امیدوارند آنها را زنده بیابند.