آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۱
سینما
۲۶
خبر

توزیع غیرقانونی فیلم های خارجی میجر را متوقف کنید

کارگروه تخصصی تامین اتحادیه شرکت های ویدیو رسانه از صدور بی رویه مجوز فعالیت برای موسسات جدید ویدیو رسانه ابراز ناخرسندی کرد.

در جلسه کارگروه تخصصی تامین اتحادیه شرکت های ویدیو رسانه (سینمای خانگی) ایران که با حضور 10 شرکت عضو این کارگروه در محل موسسه قرن 21 برگزار شد، مصطفی محمودی دبیر اتحادیه گفت: «توزیع غیرقانونی فیلم های میجر از سوی سازمان سینمایی بدون در نظر گرفتن ضوابط مطروحه در اتحادیه به شکل فعلی باید متوقف شده و شرایط به پروسه توزیع فیلم میجر به اتحادیه طبق مقررات گذشته صورت گیرد، همچنین توقف کامل تدوین آیین نامه تقسیم بندی فیلم های میجر از سوی سازمان سینمایی از ضرورت ها است.»

محمودی افزود: «با توجه به افزایش حجم و ورود غیرقانونی عناوین انیمیشن های موسسات در قالب نرم افزار و بازی رایانه ای از سوی شرکت هایی که بدون توجه به مالکیت قانونی موسسات ویدیورسانه با دریافت مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، اقدام به توزیع این عناوین در بازار می کنند، بهتر است تمام موضوع های مرتبط با این مساله در زمان تعیین ساختار جدید مدیریتی در سازمان سینمایی انجام نگرفته همچنان به شکل اعلام تخلف به اتحادیه و پیگیری مساله از طریق ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری انجام شود.»

«درخشش پنهان» از شبکه خانگی جمع آوری شد

بعد از آن که نام کارگردان فیلم «درخشش پنهان»روی لوح های فشرده اشتباه چاپ شد دستور جمع آوری سی دی های فیلم از مراکز فروش شبکه خانگی در کل کشور صادر شد.

در پی درج نام برزو ارجمند که به اشتباه به عنوان کارگردان فیلم «درخشش پنهان» در بسته بندی لوح فشرده این تله فیلم معرفی شده بود، شرکت پرتو آبی ضمن پوزش از برزو ارجمند و کارگردان این فیلم آقای احمد معظمی اعلام کرد: جمع آوری لوح های فشرده فیلم مذکور از شبکه نمایش خانگی آغاز شده و پس از اصلاح اشتباه صورت گرفته با بسته بندی جدید مجددا در شبکه سینمای خانگی کشور توزیع خواهد شد. شرکت پخش این تله فیلم در توضیح علت ایجاد این اشتباه گفته است هیچ دلیلی جز اشتباه طراح وجود نداشته است. بی دقتی موجب به وجود آمدن این مساله و رنجش آقایان معظمی و ارجمند شده است. بر پایه این گزارش، تله فیلم درخشش پنهان را احمد معظمی کارگردانی و محمد کمالی پور تهیه کرده و امین زندگانی، سحر ذکریا و شبنم قلی خانی بازیگران آن هستند.