آرشیو سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۱۶
اقتصادی
۴

بدون تیتر

قطع چهار ساله بودجه اکتشافی معدن

محمدرضا بهرامن، نایب رییس خانه معدن ایران گفت: بودجه اکتشافی معدن از چهار سال پیش قطع شده است متاسفانه ما در بخش معدن بسیار ضعیف عمل کرده ایم که یکی از دلایل آن نبود بودجه مناسب برای بخش معدن است به همین دلیل ایران در زمینه اکتشاف عملکرد بسیار ضعیفی داشته است. حکم حاکمیتی برای وزارتخانه مربوطه تعیین شده اما دبیرخانه یی در این زمینه شکل نگرفته است و متاسفانه امروزه ما شاهد حضور سازمان های غیر مرتبط در امور معدنی هستیم.

نیروی خارجی در سحر 2 نداریم

امیر هدایت پور، رییس عملیات سکوهای دریایی خلیج فارس با تاکید بر پیشرفت مطلوب عملیات حفاری دکل سحر 2 در فاز 19 پارس جنوبی گفت: همه عملیات سوپر ریگ سحر 2 از سوی متخصصان جوان شرکت حفاری شمال و با نظارت مهندسان شرکت پتروپارس انجام می شود و حتی یک نفر نیروی انسانی خارجی در عملیات حفاری این فاز بزرگ مرزی حضور ندارد.

13 هزار پرونده تخلف برای اصناف

داوود اسکندری، مدیر بازرسی شورای اصناف تهران از تشکیل 13 هزار و 56 پرونده در پی 74 هزار و 504 بازرسی از اصناف تهران خبر داد و اظهار کرد: در خردادماه امسال ارزش ریالی 13 هزار و 56 پرونده تخلف ثبت شده 25 میلیارد و 19 میلیون و 56 هزار و 726 ریال بوده است. در کنار 74 هزار و 504 بازرسی صورت گرفته 6983 مورد شکایت مردمی نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

افزایش تمایل برندهای خارجی به حضور در ایران

امیرحسین محمدی نژاد، فعال عرصه واردات پوشاک به کشور از ابراز تمایل بسیاری از برندهای معتبر صنعت پوشاک دنیا به سرمایه گذاری و تولید در ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر زیرساخت های مناسب برای تولید برندهای معتبر پوشاک در کشور وجود ندارد اما اگر چند سال به صورت مشارکتی با برندهای معتبر کار کنیم آنها قطعا به سرمایه گذاری در ایران رو می آورند. با توجه به نزدیکی ایران به بازار اروپا نسبت به چین تمایل به سرمایه گذاری در کشورمان وجود دارد اگرچه متاسفانه قوانین تشویق کننده سرمایه گذاری خارجی در ایران چندان مناسب نیست.