آرشیو چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۳۱
اقتصاد
۴

مشتریان بورس باید طاقت داشته باشند

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با بیان این که نوسان ارزش سهام جزو ذات بازار سرمایه است، گفت: مشتریان سهام باید طاقت نقدینگی داشته باشند.

بهروز خدارحمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: اگر شهروندان به مازاد پول خود در کوتاه مدت نیاز دارند، حضور در بازار سرمایه توصیه نمی شود.وی تاکید کرد: از تصمیم گیری روانی در بازار سرمایه باید خودداری شود و توان مدیریت ریسک در بازار سرمایه را تقویت کنیم.

خدارحمی گفت: سهامداران بهتر است از مشاوران سرمایه گذاری برای حضور در بورس استفاده کنند و پیش از ورود به بازار سرمایه افق سرمایه گذاری خود را درنظر بگیرند و متناسب با آن به سرمایه گذاری اقدام کنند. دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران به سهامداران توصیه کرد سهام پر ظرفیت و ارزان را برای سرمایه گذاری مدنظر داشته باشند.

خدارحمی گفت: شرایط رکودی در دیگر بازارها کمک کرده است تا استقبال از بازار سهام بیشتر شود.خرید واحدهای سرمایه گذاری از صندوق های سرمایه گذاری، بهترین راه ورود سرمایه گذاران غیرحرفه ای تالار شیشه ای است. با خرید واحدهای سرمایه گذاری، دیگر سهامداران نیازی به خرید و فروش سهام ندارند و این اقدام را مدیران صندوق ها انجام می دهند.