آرشیو پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۱۸
اقتصادی
۴

بدون تیتر

احتکار برنج

عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با هشدار به بنکداران گرانفروش درباره عرضه برنج گفت: مقادیر قابل توجهی برنج در نمایشگاه های مختلف توزیع خواهد شد. برخی بنکداران به بهانه گران شدن برنج اقدام به عدم عرضه یا گرانفروشی این کالاکردند که باید به آنها هشدار داد اگر کوچک ترین مشکلی در تامین برنج مورد نیاز مردم پیش آید و آنها عرضه را به موقع صورت ندهند حتما ضرر خواهند کرد چرا که مقادیر زیادی برنج در نمایشگاه های مختلف از جمله طرح ضیافت توزیع خواهد شد.

حمایت از قیمت گذاری گاز بر اساس نفت

مجمع کشورهای صادرکننده گاز به اتفاق آرا در بیانیه مشترک خود از قیمت گذاری گاز بر اساس نفت حمایت و اعلام کرد که اعضا نباید در برابر فشار مقامات دولتی کشورهای مصرف کننده گاز تسلیم شوند.

نگران حمل و نقل بین المللی نیستیم

داجمر، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی ای درباره حمل و نقل بین المللی نداریم و کل تجارت خارجی را پوشش می دهیم، گفت: اعمال تحریم های جدید باعث افزایش کرایه حمل نخواهد شد.

افزایش 20 درصدی تولید نساجی با گرانی ارز

علیرضا حائری، دبیر انجمن صنایع نساجی از افزایش 20 درصدی تولید کارخانه های این صنعت در پی رشد نرخ ارز خبر داد و گفت: افزایش قیمت فروش محصولات، رشد صادرات و کاهش قاچاق و واردات محصولات نساجی باعث بهبود وضعیت این صنعت شد.

مشاوره رایگان مسکن درنمایشگاه ساختمان

پاک بین، دبیرکل اتاق تعاون ایران با اعلام برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان توسط اتاق تعاون ایران، گفت: این نمایشگاه در چهار روز و دو دوره برگزار می شود و دردوره اول نیمی از شرکت های ساختمانی حضور دارند و در دوره دوم نیمی دیگر فعالیت های خود را به نمایش می گذارند. وی گفت: در این نمایشگاه 12 سمینار و چهار کارگاه آموزشی حضور دارد و طی تفاهمنامه با خسروی، رییس اتحادیه املاک کشور چهار غرفه مشاوره رایگان برای رفاه مراجعین در این نمایشگا برگزار می کنیم. او خاطرنشان کرد: سنجش رقابت میان شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان در آخرین روز نمایشگاه صورت می گیرد.