آرشیو شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۶
ایران زمین
۲۸

ایران در ایران

خسارت خشکسالی به مزارع گندم لرستان

خرم آباد - خبرنگار خشکسالی، 460 میلیارد ریال خسارت به مزارع گندم لرستان وارد کرده است.

اسحاق طاهری‎مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان این مطلب گفت: گندم‎زارهای کوهدشت، پلدختر، جنوب خرم آباد، الشتر و نورآباد بیش از دیگر مناطق این استان از خشکسالی خسارت دیده است.امسال از 290 هزار هکتارگندم‎زار این استان، 65هزار هکتار بر اثر خشکسالی بین 30تا 90 درصد خسارت دیده است.

به گفته طاهری‎مقدم، خشکسالی همچنین به 70 هزار هکتار از مزارع جو لرستان بین 10 تا 90 درصد خسارت وارد کرد که برآورد ریالی آن 315میلیارد ریال است. یک‎هزار و 66هکتار مزرعه کلزا نیز 80 درصد معادل 18 میلیارد ریال خسارت دیده است.در مجموع امسال به3 محصول گندم، جو و کلزا در این استان بر اثر خشکسالی 800میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

خطی شدن تاکسی گردشی قم

قم- خبرنگار تاکسی گردشی قم، از این پس به شکل تاکسی خطی یا وی آی پی فعالیت می کند.

علیرضا اقبالیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به فعالیت تاکسی ها در این شهر، تصریح کرد: بر اساس فرایند و استانداردی که داریم 20درصد از ناوگان به علل مختلف می تواند غیرفعال باشد و مابقی از طریق سامانه بازرسی کنترل می شود و باید به شکل گسترده در شهرمشغول فعالیت باشد. 2 نوع تاکسی در قم فعالیت می کند، نخست تاکسی خطی که ابتدا و انتهای مسیر آن مشخص است و دوم تاکسی گردشی که در شهر فعالیت می کند.از ابتدای امسال 400 دستگاه تاکسی گردشی، خطی شده است و 250 دستگاه هم تا یک ماه آینده خطی می شود.

صدور 5/5 میلیون دلار گل و گیاه محلات به خارج کشور

محلات - خبرنگار 5میلیون و 500 هزار دلار گل و گیاه در 3 ماه گذشته از شهرستان محلات به خارج از کشور صادر شده است.

سید سعید مدرس نجف آبادی، رئیس ایستگاه ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات افزود: این میزان گل تولیدی به کشورهای عراق، افغانستان و قرقیزستان صادر شده که شامل انواع گل های شاخه بریده، آپارتمانی و باغچه ای، رز، ژربرا، مریم، گلایول، کروتون، فیکوس و بنجامین است. 720واحد گلخانه سنتی و صنعتی با سطح زیر کشت یک هزار هکتار در شهرستان محلات وجود دارد. محلات بزرگترین سطح زیر کشت گل و گیاه زینتی کشور را دارد و سالانه 18 درصد گل و گیاه کشور در این شهرستان تولید می شود.