آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۷
ورزشی
۳۰

فوتسال ایران باز هم بر بام قاره کهن

بازیهای داخل سالن - اینچوان

تیم ملی فوتسال ایران دیروز در دیدار فینال بازی های آسیایی داخل سالن به مصاف ژاپن رفت که در پایان با نتیجه 5 بر 2 به برتری رسید.ایران با ترکیب علیرضا صمیمی، علیرضا وفایی، علی اصغر حسن زاده، حسین طیبی و فرهاد توکلی به میدان رفت تا بیستمین جدال دو تیم در تاریخ هم رقم بخورد.

پیش از این دو تیم 19 بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته بودند که ایران توانسته بود در 13 دیدار به برتری برسد و 3 بازی به تساوی کشیده شده و 3 بازی را هم واگذار کرده بود. با این برد ایران توانست چهاردهمین برد خود را مقابل ژاپن به دست آورد و برای چهارمین بار پیاپی عنوان قهرمانی بازی های آسیایی داخل سالن را کسب کند.

پایانی بر بازیهای داخل سالن آسیا

کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی های داخل سالن آسیا با سه مدال طلا، 6 نقره و دو برنز به کار خود پایان داد.

در حالی که در دوره پیش، ایران با 131 ورزشکار شرکت کرده بود اما این بار با توجه به کمبود بودجه کمیته ملی المپیک، چنین تصمیم گرفته شد که اولویت اعزام با نفرات و تیم هایی باشد که نسبت به کسب مدال و موفقیت آن ها اطمینان وجود دارد.

براین اساس کاروان ایران با 82 ورزشکار عازم کره جنوبی شد، درحالی که در رشته های بادوک، حرکات موزون و کیک بوکسینگ نماینده ای نداشت.

سه مدال طلای تیم ملی فوتسال، وحید شهبازی (موی تای) و الیاس علی اکبری (کوراش)، 6 نقره سمیه حیدری (کوراش)، فوتسال بانوان، کبدی مردان، کبدی بانوان، مسعود مینایی (موی تای) و امید سرخوش (اسنوکر) و همچنین دو برنز سعید خسروی نژاد (کوراش) و سیدعیسی علمدار (موی تای) جمع مدال های ایران را در این دوره به عدد 11 رساند.

این نتایج در حالی به دست آمد که بانوان در دو رشته تیمی به مسابقات اعزام شدند که هر دو نیز به مدال نقره دست پیدا کردند.

نشان نقره در رشته فوتسال از اهمیت زیادی برخوردار است و این دو نقره در شرایطی به دست آمد که ورزش بانوان ایران در تاریخ حیاتش در رشته های تیمی به مقامی بهتر از سومی نرسیده بود.