آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۸
جامعه
۴

خبر کوتاه

تصویب ایجاد رشته تخصصی پزشک خانواده

موضوع بررسی و تصویب چگونگی ارائه رشته تخصصی پزشک خانواده در هفتاد و هشتمین نشست شورای آموزش پزشکی تخصصی با حضور وزیر بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست علاوه بر تصویب ایجاد رشته تخصصی پزشک خانواده چگونگی ارائه این تخصص در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. بنا بر این گزارش بررسی این کار به کمیته ای مرکب از 5 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تیپ یک و 3 دانشگاه تیپ 2 سپرده شد.

ساماندهی کلاس های درس تا پایان تیر

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ابلاغ معلمان ابتدایی و همچنین ساماندهی کلاس های درس با اولویت مناطق محروم تا پایان تیر انجام می شود. فاطمه قربان افزود: همچنین به مناطق آموزش و پرورش استان ها اعلام شده تا کلاس های 6 پایه با دست بالا10 دانش آموز و یک معلم تشکیل شود.

وی همچنین تاکید کرد: باید 7 / 98 درصد پوشش تحصیلی برای کودکان لازم التعلیم سراسر کشور ایجاد شود.

تمدید مهلت دانشگاه ها برای نقل و انتقال دانشجویان

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از تمدید زمان اعلام نظر دانشگاه های مبدا برای مهمانی و نقل و انتقال دانشجویان خبر داد و گفت: فرصت اظهارنظر دانشگاه های مبدا برای مهمانی و انتقال دانشجویان تا 22 تیر تمدید شد. محمدحسن یوسفی افزود: دانشگاه های مبدا تا 22 تیر فرصت دارند به درخواست دانشجویان درباره مهمانی و انتقال پاسخ دهند.

اعلام 5 دانشگاه برتر کشور

از مجموع 51 دانشگاه جامع برتر وزارت علوم، دانشگاه تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد و شهید بهشتی موفق به کسب رتبه های نخست تا پنجم شدند. بنابر اعلام وزارت علوم، در جدول های رتبه بندی پایگاه ای اس سی امتیازات کلی سال های 90 و 91 هم درج شده است و در سایه تلاش و همکاری های علمی و تحقیقاتی از سوی دانشگاه ها و نیز سرمایه گذاری ها در حوزه آموزش عالی، دانشگاه ها از رشد قابل توجهی برخوردار هستند.