آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۸
جهان
۳۱
گزیده اخبار

بارزانی به دیدار المالکی رفت

مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق به بغداد رفت تا با رهبران سیاسی عراق درخصوص تحولات داخلی و اختلافات میان این منطقه با دولت مرکزی گفت وگو کند. وی در این سفر با نوری المالکی، نخست وزیر عراق، عمار الحکیم، رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق و یک هیات سیاسی از جریان صدر دیدار خواهد کرد.

خبر دیگر آن که پلیس کرکوک در 250 کیلومتری شمال بغداد اعلام کرد، بمبی در روستای «رملی» در غرب کرکوک منفجر شد که دست کم چهار کشته برجای گذاشت. این چهار کشته غیرنظامی بوده و دو نفر از آن ها زن هستند.

خروج بزرگترین ائتلاف سیاسی در لیبی از پارلمان

ائتلاف نیروهای ملی بزرگترین ائتلاف در کنگره ملی لیبی اعلام کرد جلسات کنگره را از پنجشنبه هفته جاری در اعتراض به تاخیر در تدوین قانون اساسی جدید این کشور تحریم خواهد کرد. قرار است 60 نفر که لیبیایی ها آنها را انتخاب می کنند قانون اساسی را تدوین کنند اما هنوز امیدی برای برگزاری انتخابات به منظور تعیین این اعضا به دلیل اختلافات سیاسی و مسائل معوقه اداری وجود ندارد. توفیق الشهیبی سخنگوی ائتلاف نیروهای ملی گفت: کنگره ملی وقت خود را برای مسائلی که اولویت ندارد سپری کرده و از اهداف اصلی خود بازمانده است.

لغو حالت فوق العاده در مالی

حالت فوق العاده در مالی که از دوازدهم ژانویه گذشته و در پی مداخله نظامی فرانسه در این کشور اعمال شده بود، در پی آغاز مبارزات انتخابات ریاست جمهوری که قرار است بیست و هشتم جولای برگزار شود، لغو شد. این اقدام وزارت کشور مالی نشاندهنده بازگشت تدریجی این کشور به زندگی طبیعی پس از طی خطرناک ترین بحران در عصر جدید بوده است. با برگزاری انتخابات در مالی دوره انتقالی که در آوریل 2012 و در پی کودتای 22 مارس علیه دولت حمادو تومانی توره تشکیل شده بود پایان می یابد.