آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۸
آتیه
۲۰
اتباع

تشدید برخورد با کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز به کار می گیرند

رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نسبت به استفاده اتباع خارجی غیرمجاز توسط کارفرمایان این استان هشدار داد.

فریبا بهزادی افزود: با آن دسته از کارفرمایان متخلفی که اتباع خارجی بدون مجوز را به کار بگیرند برابر قانون برخورد می شود.

وی ادامه داد: برابر مقررات و ضوابط، هرگونه به کارگیری اتباع غیرمجاز بدون پروانه کار در کارگاه ها ممنوع بوده و صاحبان واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی در صورت بی توجهی به این امر علاوه بر پرداخت جریمه، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. بهزادی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای وظایف ذاتی خود، ممانعت از به کارگیری اتباع فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان کارگاه ها را در دستور کار خود قرار داده که با توجه به اهمیت مقوله اشتغال و استفاده از نیروی کار ایرانی، پس از بازرسی به عمل آمده کارفرمایان خاطی به ازای هر روز اشتغال غیرمجاز تبعه خارجی به 811 هزار و 875 ریال پرداخت جریمه نقدی و حبس از 91 تا 180 روز در سال مجازات می شوند. وی گفت: با توجه به ماده 120 قانون کار، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کارشوند مگر این که دارای روادید با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین نامه مربوطه، پروانه کار دریافت کنند. به گفته رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، در صورتی که کارفرمایان از نیروی کار بیگانه و فاقد پروانه کار استفاده کنند یا در کارهایی غیر از آنچه در پروانه کاری آن ها ذکر شده به کار بگیرند و مراتب را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نکنند با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم، به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم خواهند شد.