آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۸
پایتخت
۲۷

مکث

معرفی برترین های بخش کشاورزی استان در سال 91

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از انتخاب 44 نفر از برترین های بخش کشاورزی این استان در سال 91 در 2 سطح ملی و استانی خبر داد.

سیدمحمد موسوی گفت: آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی، این فرصت را ایجاد می کند تا از فعالان عرصه تولید کشور قدردانی شود.

وی افزود: در پایان سال گذشته، 190 نفر از فعالان بخش کشاورزی برای بررسی شرایط و ضوابط از سوی مدیریت شهرستان ها، اداره کل منابع طبیعی و تعاون روستایی معرفی شدند که در نهایت 44 نفر در سطح استان و 6 نفر در سطح ملی انتخاب شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: نمونه های کشاورزی استان تهران در بخش های آب و خاک، امور دام، عشایری، طیور و زنبور عسل، آبزیان، صنایع کشاورزی، مکانیزاسیون، منابع طبیعی، زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، تعاون روستایی و ترویج کشاورزی بودند. موسوی بیان کرد: نمونه های کشاورزی استان تهران از 12 شهرستان استان تهران انتخاب شده است که در این میان ملارد با 7 و قدس با یک نمونه به ترتیب بیشترین و کمترین نمونه کشاورزی در شهرستانهای استان تهران است.

تامین مواد غذایی جامعه بر دوش کشاورزان است

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز گفت: نیروی انسانی به عنوان یکی از پایه های اساسی توسعه بخش های مختلف هر کشور به ویژه کشاورزی است.

سید یوسف هاشمی افزود: تولیدکنندگان بخش کشاورزی، تامین کننده اصلی مواد غذایی جامعه هستند.

وی بیان کرد: توجه کمی و کیفی در ابعاد فنی و محتوایی می تواند نقش انگیزشی در میان کشاورزان ایجاد کند.

وی افزود: برای ارائه توانمندی ها و الگوهای بخش کشاورزی با هدف پیروی سایر بهره برداران از روش های موفقیت آفرین کشاورزان برتر، وزارت جهاد کشاورزی همه ساله نسبت به شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان اقدام می کند.