آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۳
اخبار خارجی
۱۲

اعتصاب و اعتراض فلسطینی ها علیه قانون جدید پارلمان رژیم صهیونیستی

فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی در اعتراض به قانون جدید پارلمان رژیم صهیونیستی برای مصادره ده ها هکتار زمین و آواره کردن هزاران فلسطینی از روستاهایشان در منطقه نقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی تظاهرات و اعتصاب عمومی برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، در پی فراخوان کمیته عالی پیگیری فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی برای تظاهرات و اعتصاب عمومی، هزاران فلسطینی به خیابان ها آمدند و مخالفت خود را با قانون جدید پارلمان اسرائیل ابراز کردند.

براساس قانون جدید پارلمان رژیم صهیونیستی بیش از 850 هزار دونم (معادل 76 هزار و 500 هکتار) در منطقه نقب مصادره خواهد شد که در نتیجه آن بیش از 40 هزار فلسطینی آواره و 40 روستا نیز نابود خواهند شد.

رژیم اسرائیل از ابتدای سال میلادی بیش از 10 هکتار را در منطقه یافا مصادره کرده است و حدود 11 هکتار از زمین های کشاورزی فلسطینیان و محصولات آنها در کرانه باختری را به آتش کشیده است.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی از مجامع بین المللی خواستند تا جلوی اشغال مکرر سرزمین های فلسطینی را بگیرند. یکی از تظاهرکنندگان گفت، اقدام جدید پارلمان رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی، این رژیم را برای آواره کردن فلسطینی ها گستاخ تر خواهد کرد.