آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خبر داد: آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس در هفته جاری

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: این هفته شاهد اجرای عملیات انتقال آب ارس خواهیم بود.

محمد حسن نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در مرند اظهار کرد: انتقال آب رودخانه ارس به جلفا، مرند، شبستر و دشت تبریز از آرزوهای دیرینه مسئولان و مردم استان است و این طرح مهم زیربنایی با تصویب هیئت دولت، و در سفر دوم استانی رئیس جمهور نیز جزو مصوبات مهم بود.

وی افزود: در جلسه ای با حضور مسئولان وزارت نیرو و سرمایه گذار خارجی با اعتباری بالغ بر 875 میلیون یورو معادل 40 هزار میلیارد ریال عقد قرارداد با سرمایه گذار خارجی امضا شد و در این هفته شاهد اجرای عملیات این طرح خواهیم بود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس ادامه داد: طبق این قرارداد 15 هزار هکتار از دشت های هرزندات و یکانات مرند زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و آب مورد نیاز 8 شهر و 81 روستا نیز تامین خواهد شد.

طرح انتقال آب رودخانه ارس به دشت های مرند بیش از 7 سال پیش آغاز شده اما به علت کمبود اعتبارات و نبود سرمایه گذار راکد مانده بود که در جلسه ویژه ای با حضور مسئولان وزارت نیرو و سرمایه گذار خارجی در ماده 75 قانون برنامه و بودجه زیر پیمان رفت و با پیگیری های مستمر حسن نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، این هفته عملیات اجرایی این طرح مهم و زیربنایی آغاز می شود.

با اجرای این طرح علاوه بر تحت پوشش قرار دادن 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت های مرند آب شرب بیش از 8 شهر و 81 روستا نیز تامین و برای 46 هزار نفر نیز فرصت شغلی فراهم خواهد شد.