آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۱۵
جهان
۳۱

32 کشته و 129 زخمی در انفجارهای عراق

به دنبال وقوع انفجارهای پی در پی که عمدتا مناطق شیعه نشین عراق را لرزاند، 32 نفر کشته و 129 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکه الجزیره، منابع امنیتی و پزشکی عراق اعلام کردند: این انفجارها استان های کربلا، بصره، نینوا، ذی قار، واسط، بابل و الانبار را هدف قرار داد که بیشتر آن ها به صورت همزمان و یک ساعت پیش از زمان افطار رخ داد.

شهر الکوت، واقع در جنوب شرق بغداد شاهد انفجار مهیب خودروی بمب گذاری شده بود که بر اثر آن 9 نفر کشته و 42 نفر دیگر زخمی شدند. در بصره نیز انفجار بمبی در نزدیکی مقر یک حزب سیاسی شیعی، به کشته شدن 8 نفر و زخمی شدن 35 نفر دیگر انجامید.

همزمان با این دو انفجار، یک خودروی بمب گذاری شده در کربلامنفجر شد که بر اثر آن چهار نفر کشته و 19 نفر دیگر زخمی شدند. بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در الناصریه عراق نیز دو نفر کشته و 25 نفر دیگر زخمی شدند.

بمبی در هنگام عبور خودروی محمد عبید سلطان، از اعضای شورای ناحیه «حمام العلیل» در موصل منفجر شد که بر اثر آن وی و یکی از فرزندانش کشته شدند.

در دو حمله جداگانه در موصل سه نیروی پلیس جان باختند. در حملات تروریستی در استان های نینوا، کرکوک، فلوجه و بعقوبه نیز 8 نفر زخمی و 4 نفر کشته شدند. تاکنون هیچ طرفی مسئولیت این انفجارها و حملات را برعهده نگرفته است.