آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۱۵
جامعه
۴
کوتاه از جامعه

پرداخت مستمری مددجویان براساس سال گذشته

معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری معلولان براساس مستمری سال 91 پرداخت می شود و این در حالی است که افزایش مستمری مددجویان امسال در دستور کار نیست. کوروش فانوسی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی سازمان بهزیستی کشور تسهیلاتی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی و همچنین افراد پشت نوبتی در نظر گرفته شده است، گفت: بر همین اساس و به دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور قرار شد بن های 30 هزار تومانی به مددجویان بهزیستی داده شود. وی بیان کرد: پیش بینی می شود تا 3 روز آینده کارت مددجویان بهزیستی شارژ شده و مبلغ اشاره شده در کارت آن ها واریز شود ضمن اینکه تلاش می شود تا قبل از پانزدهم ماه مبارک رمضان مبلغ اشاره شده نیز به صورت بن در اختیار نیازمندان پشت نوبت قرار بگیرد.

کارانه های پرستاری حذف نمی شوند

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان این که قانون «تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری» 13 تیر سال 86 به تصویب رسیده است و با وجود این که تاکنون به اجرا درنیامده بود، به تازگی با تصویب در هیات دولت وارد فاز جدیدی شده و روند اجرای آن در حال پیگیری است، اظهار کرد: براین اساس کارانه های پرستاری براساس تعرفه های مزبور بوده و حذف نمی شود. محمد میرزابیگی، با اشاره به منابع جبرانی اجرای تعرفه ها، با تاکید بر اینکه می توان با

هزینه کرد صحیح و مدیریت منابع مالی موجود، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اجرا کرد، گفت: سرانه درمان، درآمدها و سهم سلامت از هدفمندی یارانه ها 3 منبع مالی مشخص است که می توان درباره آن ها بحث کرد. وی با بیان این که راه دیگر تامین منابع مالی برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری «درآمد»های نظام سلامت است، افزود: در سال 91 مردم و دولت 61 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه کرده اند که از این میزان 15 هزار میلیارد تومان سهم دولت و 45 هزار میلیارد تومان سهم مردم بوده است. این آمار نشان دهنده یک اختلاف 300 درصدی میان دولت و مردم در پرداخت هزینه های سلامت است، در حالی که مرتب اعلام می شود سهم مردم از پرداخت هزینه های سلامت حدود 70 درصد است.