آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۱۵
ایران شوک
۲۱

لبخند کوسه در مقابل دوربین

گروه شوک: کوسه ها همواره به عنوان حیوانات وحشی درنده شناخته می شوند که هر سال باعث مرگ برخی از انسان ها در سراسر آب های دنیا می شوند.

اما به نظر می رسد این بار کوسه وحشی شکمش به حدی سیر بوده که با نزدیک شدن عکاس حیات وحش زاک رانزوم هیچ حمله ای به او نکرده و بر خلاف تصور همگان در برابر دوربین او با نشان دادن دندان های تیزش لبخند می زند. زاک 26 ساله که به همراه دوست خود بدون هیچ وسیله ایمنی از وی عکس گرفته، می گوید: من و دوستم به کوسه قاتل بسیار نزدیک شده بودیم و برای عکاسی از هیچ قفس محافظتی هم استفاده نمی کردیم. در حالی که چند کوسه قاتل در اطراف ما در آب های باهاما در حال گشتزنی بودند. کوسه ها به حدی به ما نزدیک شده بودند که می توانستیم عکس های زیبایی از آن ها بگیریم.

من حدود 14 سال است غواصی می کنم و با کوسه ها از نزدیک آشنا هستم. این کوسه ها در لیست موجودات در خطر انقراض هستند و محققان زیست شناس می گویند برخی گونه های کوسه تا 90 درصد کاهش یافته اند.

به گفته کارشناسان، هر ساله بین 20 تا 100 میلیون کوسه به وسیله ماهیگیران کشته می شوند. آن ها حیواناتی دوست داشتنی و زیبا هستند که فعالیت های انسانی، بسیاری از آن ها را به نابودی کشانده است.