آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۱۵
ایراندخت
۱۸

چای سبز چای شفابخش

حامد کبیری

مصرف چای سبز و عصاره آن در طولانی مدت منافع زیادی برای بدن و رسیدن به مرزهای سلامتی دارد.

مهمترین دستاورد تحقیقات دانشمندان که به تازگی به آن دست پیدا کرده اند، نقش ضد سرطان چای سبز در جلوگیری و کاهش سرعت رشد سلول های سرطان سینه و پروستات است.

محققان امریکایی با یافتن ماده Epoly phenon در چای سبز و بررسی تاثیر این ماده در مهار سلول های سرطانی امید تازه ای در مبارزه با این بیماری یافته اند. آنان پی برده اند عوامل رشد در سینگال هایی که موجب سرطانی شدن سینه می شود با این ماده متوقف خواهد شد.

کاترین خدمه استادیار پزشکی و اپیدمیولوژی در دانشگاه کلمبیا پس از یک رشته مطالعات گسترده میزان 400، 600 و 800 میلی گرم از این عصاره را به مدت 6 ماه به 40 زن که مبتلابه سرطان سینه بودند به عنوان دارو تجویز کرد. او در این مورد می گوید: پس از دو ماه بود که متوجه کاهش فاکتورهای مربوط به سلول های سرطانی شدیم. این متخصص می گوید: یک راه موثر برای جلوگیری از سرطان سینه استفاده از عصاره چای سبز است زیرا شواهد نشان می دهد چای سبز به عنوان یک پیشگیری کننده موثر در سرطان سینه شناخته شده است.

دانشمندان اضافه می کنند، مصرف این چای به عنوان یک نوشیدنی علاوه بر تامین سلامت زنان، سلامت همسران آنان را نیز به دنبال خواهد داشت، زیرا از ابتلابه دو سرطان رایج جلوگیری خواهد کرد.

دانشمندان در تحقیقات خود روی این ماده دریافته اند مردانی که چای سبز می نوشند کمتر دچار التهاب بافت پروستات و رشد سلول های سرطانی می شوند زیرا پلی فنول موجود در چای یک آنتی اکسیدان قوی است که روی بافت پروستات تاثیر مثبتی بر جای می گذارد و از تغییر این بافت که بر اثر التهاب به وجود می آید، جلوگیری می کند.

دانشمندان همچنین میزان قابل توجهی از کوئرستین که یک آنتی اکسیدان محسوب می شود و در سیب و پیاز وجود دارد را در چای سبز پیدا کرده اند و امیدوارند مصرف چای سبز در میان خانواده ها گسترش یابد و آنان را در برابر دو سرطان رایج و کشنده محفوظ نگه دارد.