آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۵
اقتصاد
۴

ادعای یک بانک بین المللی درباره تاخیر ایران در پرداخت اقساط

بانک بین المللی ترمیم و توسعه وابسته به بانک جهانی با متهم کردن ایران به تاخیر در بازپرداخت وام های دریافتی از این بانک اعلام کرد پرداخت های خود به این کشور را در وضع غیرفعال قرار داده است و همه طرح های مربوط متوقف می شود.

به گزارش تسنیم، بانک جهانی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد بانک بین المللی ترمیم و توسعه برنامه وام های پرداختی خود به ایران را در وضع غیرفعال قرار داده است.

این اقدام در چارچوب یکی از سیاست های بانک مذکور انجام می گیرد که بر اساس آن اگر بازپرداخت هرگونه وامی از سوی یک کشور با تاخیر بیش از شش ماه مواجه شود پرداخت وام به آن کشور در وضع غیرفعال قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش کل مطالبات بانک بین المللی ترمیم و توسعه از ایران بابت پرداخت وام به این کشور تا سی ام ژوئن امسال حدود 697.4 میلیون دلار معادل 0.5 درصد کل مطالبات این بانک بوده است. در این زمان کل پرداخت های به تاخیر افتاده از سوی ایران 79.1 میلیون دلار اعلام شده است.

اثر غیرفعال کردن پرداخت وام به ایران از سوی بانک بین المللی ترمیم و توسعه بر درآمد سال مالی 2013 بانک مذکور حدود 81.1 میلیون دلار تخمین زده شده است.

این گزارش افزود: بانک بین المللی ترمیم و توسعه هیچ برنامه ای در مورد ایران ندارد و همه طرح های مربوط متوقف می شود. بانک بین المللی ترمیم و توسعه خود را پایبند قطعنامه های سازمان ملل و تحریم های بین المللی علیه ایران و همراهی با قوانین و مقررات آمریکا در مورد ایران می داند.

بانک بین المللی ترمیم و توسعه در سال 1944 به عنوان یک نهاد وابسته به بانک جهانی تاسیس شد.