آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲، شماره ۱۷۸۸
سیاست
۳

کوتاه دیپلماسی

سفیر سوریه: حضور ایران در ژنو 2 ضروری است

ایسنا: عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران گفت: حضور ایران در کنفرانس ژنو2 ضروری است و به حل وفصل بحران سوریه کمک خواهد کرد. زیرا ایران نقش اساسی ای در منطقه دارد. البته سوریه هم در سطح دولت در این کنفرانس شرکت می کند و هیاتی از دولت در آنجا حضور می یابد.

جزییات ربایش دیپلمات ایرانی در یمن از زبان سخنگوی امورخارجه

ایسنا: سیدعباس عراقچی، سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: صبح روز گذشته مطلع شدیم که یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن توسط گروه ناشناسی ربوده شده است. ما در حال پیگیری سرنوشت وی هستیم به دنبال این اتفاق «فارس» خبر داد که کاردار سفارت یمن در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شد. رویترز به نقل از منابع پلیس صنعا گفت که این کارمند مرد ایرانی در حال حرکت در منطقه دیپلماتیک جنوب صنعا بود که مردان مسلح با بستن راه، او را مجبور به خروج از خودرو خود کرده و سپس به مکان نامعلومی بردند.

واکنش عراقچی به تلاش ها برای ازسرگیری مذاکرات سازش

شرق: سیدعباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درخصوص تحرکات اخیر وزیر خارجه آمریکا در خاورمیانه برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسراییل گفت: با توجه به تجربه و شناخت ما از رژیم اشغالگر صهیونیستی، این رژیم اساسا آمادگی پرداخت هزینه های صلح را ندارد، چرا که ماهیت و حیات این رژیم در جنگ طلبی نهفته است. عراقچی همچنین درخصوص هرگونه توافق برای احیای روند سازش از جمله در قالب طرح تبادل اراضی تاکید کرد: این مساله نه تنها به معنای نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی، بلکه به منزله اخراج بقایای فلسطینی هاست که از زمان اشغال سرزمین فلسطین تا به امروز در اراضی خود مانده اند.

علت عدم دیدار احمدی نژاد و علمای عراق

فارس: معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی، فشردگی سفر و محدودیت زمان را دلیل عدم انجام دیدار احمدی نژاد با مراجع در سفر به عراق عنوان کرد و گفت: دیدار با علما در این سفر پیش بینی نشده بود.