آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲، شماره ۱۷۸۸
حوادث
۱۲

پنج قاره

حفاری عمیق به زلزله منجر شد

ایسنا: حفاری عمیق زمین توسط دانشمندان در سوییس موجب وقوع زلزله 6/3ریشتری شد. این حفاری برای تامین منبع انرژی از زمین انجام شده بود. وقوع این زلزله موجب نگرانی مسوولان و کارشناسان سوییسی شده است. سوییس از سال 2011 میلادی برنامه تعطیلی تدریجی نیروگاه های اتمی و جایگزینی انرژی هسته ای را با منابع دیگر آغاز کرده است.

اجسادی در کیسه های پلاستیکی

فاکس نیوز: پلیس آمریکا اجساد سه زن را که داخل کیسه های پلاستیکی پیچیده و در گاراژی پنهان شده بودند، کشف کرد. پلیس محلی «کلیولند» پس از دریافت چندین تماس مبنی بر انتشار بوی نامطبوع از داخل ساختمان گاراژ به محل اعزام شد و جسد زنی را داخل کیسه ای پلاستیکی کشف کرد. ساعتی پس از کشف این جسد، مردی 35ساله دستگیر شد. در بازجویی هایی که از متهم صورت گرفت، مشخص شد دو جسد دیگر نیز داخل گاراژ پنهان شده است. مرگ این سه زن حدود 10روز پیش اتفاق افتاده و به دلیل آنکه اجساد به شدت تجزیه شده اند، شناسایی هویت آنان مشکل است.

دستگیری مرد همسرکش

پلیس خبر: مرد ژاپنی که دو فرزند یک و دوساله اش را در خودرو رها کرده بود، پس از دستگیری به قتل همسرش متهم شد. این پزشک 33ساله دو طفل را در خودرویی رها کرد که متعلق به زن 38ساله ای بودند. ماموران پلیس متوجه شدند مالک خودرو گم شده است همچنین فاش شد مرد جوان با این زن ازدواج کرده اما ازدواجشان ثبت قانونی نشده است. وی پس از انجام بازجویی های بسیار اعتراف کرد که قبل از رها کردن دو کودک جسد مادرشان را در چمدانی گذاشته و در جنگل رها کرده است. پلیس جسد این زن را پیدا کرد.

کشته شدن 3 مامور پلیس به دست قاچاقچیان

هرالدتریبیون: اعضای باند بزرگ «لوس کالبروس» در مکزیک با حمله به خودرو پلیس فدرال سه مامور را کشتند و پنج مامور دیگر را زخمی کردند. افراد مسلح گروه بعد از این حمله به دهکده نزدیکی به نام «لایونیون» پناه بردند. پلیس همراه زره پوشان ارتشی در تعقیب مجرمان چندین ماشین را آتش زدند. «لوس کالبروس» تا مرز تسلط بر تجارت غیرقانونی موادمخدر در ایالت های غربی پیش رفته است.