آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

نماینده مردم بناب در مجلس: دولت باید ساختار دریافت مالیات را اصلاح کند

بناب- خبرنگار کیهان:

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کشور تنها از طریق پرداخت مالیات ممکن است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در جمع روسای اتحادیه های صنفی شهرستان بناب با بیان این که تا زمانی که دولت به درآمد نفت متکی باشد، اداره کشور مشکل خواهد بود، گفت: اگر بخواهیم کشور را بسازیم، باید به سمت مالیات برویم.

وی با انتقاد از نحوه اخذ مالیات در کشور افزود: اخذ مالیات باید منصفانه باشد و کسی که مصرف می کند باید مالیات بپردازد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که روند اخذ مالیات در کشور صحیح نیست، گفت: باید سیستم اخذ مالیات در کشور اصلاح شود و دولت باید ساختار دریافت مالیات را اصلاح کند!

وی همچنین تاکید کرد: افرادی در کشور هستند که درآمدهای میلیاردی دارند، ولی ریالی مالیات به دولت نمی پردازند. در حالی که بدون ضابطه نسبت به افزایش مالیات اصناف اقدام می شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از طرح لایحه اصلاح قانون نظام صنفی در جلسات هفته جاری مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون مالیات ها در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است. لذا اصناف ضمن مطالعه قانون نظام صنفی به صورت کارشناسانه، نظرات نهایی خود را برای طرح در مجلس سریعا ارائه کنند.

باقری بنابی همچنین مسئولان امور اقتصادی شهرستان را موظف کرد نسبت به تشکیل جلسات با اتحادیه های صنفی و با حضور کارشناسان امور اقتصادی اهتمام ورزند.

در این نشست همچنین روسای اتحادیه های صنفی نیز به ترتیب با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم طی سال های اخیر و عدم افزایش درآمد اصناف، از افزایش میزان مالیات ها انتقاد کرده و خواستار تجدیدنظر در زمینه میزان دریافت مالیات ها شدند.