آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار اقتصادی
۴

تعیین تعرفه آوای انتظار همراه اول

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: از نوزدهم تیرماه تعرفه آوای انتظار برای مشترکان اپراتور همراه اول مطابق با تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دریافت می شود.

حسن رضوانی افزود: براساس مصوبه 147 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه آوای پیشواز تلفن همراه 3 هزار ریال است و برای تمامی اپراتورها لازم الاجراست.وی تصریح کرد: با پیگیری رگولاتوری مابه التفاوت تعرفه دریافتی آوای انتظار مشترکان همراه اول با تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به مشترکان بازگردانده می شود.

تخلف همراه اول

دیوان محاسبات افزایش تعرفه آوای شرکت همراه اول را غیرقانونی اعلام کرد و مسئولان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی را به کوتاهی در انجام وظیفه متهم و پرونده آن را به دادسرای دیوان ارسال کرد.

براساس گزارش حسابرسان دیوان محاسبات، اقدام شرکت همراه اول در افزایش تعرفه آوای پیشواز از مبلغ 3 هزار ریال به 5 هزار ریال برخلاف مصوبه 147 تاریخ 5 شهریور ماه 1391 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات بوده و این سازمان برخلاف وظایف ذاتی خود تخلف شرکت همراه اول را نادیده گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، این دیوان ضمن اعلام این کوتاهی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تخلف مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را به دادسرای دیوان محاسبات اعلام و تخلف شرکت همراه اول را جهت رسیدگی و استرداد اضافه دریافتی از مشترکین همراه اول به تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارسال کرد.