آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
حوادث
۱۱

بودجه 1400 میلیارد تومانی برای تشویق خانواده ها به فرزندآوری

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: قرار است مبالغی برای افزایش رشد جمعیت کشور در مجلس تصویب شود و البته دولت نیز 1400 میلیارد تومان برای اجرای سیاست های تشویقی افزایش فرزندآوری به وزارت بهداشت تخصیص داد.

فاطمه رخشانی امروز در حاشیه مراسم اعطای مجوز به اولین اپراتور سلامت مجازی گفت: در مورد سیاست های جمعیتی بیشتر به این سمت می رویم تا بارداری های پرخطر و سلامت مادر و نوزاد را در اولویت کار خود قرار دهیم و به زوجین برای بارداری سالم کمک کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در زوجین جوان اولین فرزند سریعا به دنیا نمی آید و تک فرزندی زیاد است، تشویق ها به این سمت است تا از بارداری ها حمایت کنیم و به موارد پرخطر و ویژه توجه کنیم و حمایت های مالی در رابطه با سلامت مادران انجام دهیم.

رخشانی در پاسخ به سوال فارس در مورد نحوه تشویق خانواده ها به فرزندآوری گفت: زوجین را تشویق می کنیم تا به بارداری اقدام کنند تا تک فرزندی کمتر شود. همچنین مبالغی را درنظر گرفته ایم که البته هنوز به تایید مجلس نرسیده و در صورت تصویب منابع آن دیده می شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: همچنین مبلغ 1400 میلیارد تومان از سوی دولت به وزارت بهداشت اختصاص داده شده تا با کمک سایر دستگاه ها حمایت های مالی را از خانواده ها در زمینه فرزندآوری داشته باشند.