آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
حوادث
۱۱

پل های عابر پیاده محل تجمع معتادان وکارتن خواب ها

معاون شهردار تهران گفت: برخی پل های عابر پیاده در ساعات روز به محل پهن کردن بساط دست فروشان و فعالیت فالگیران تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: بعضی از این پل ها در ساعات شب نیز به مامن معتادان و کارتن خواب ها تبدیل شده و از این رو باید به نوعی اقدام شود که مردم به ویژه بانوان و کودکان روزها با آرامش و شب ها با اطمینان از پل های عابر پیاده عبور کنند.

سید جعفر تشکری هاشمی در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری های 22 منطقه پایتخت با بیان این که یکی از دلایل تعداد بالای عابران پیاده ای که براثر تصادفات رانندگی کشته می شوند، عدم استفاده از پل های عابر پیاده است، گفت: به منظور ترغیب و تشویق عابران پیاده به استفاده از پل های عابر پیاده نیاز به اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی است اما قبل از آن وضعیت پل های عابر پیاده برای عبور و مرور آسان و ایمن شهروندان می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که متاسفانه برخی پل های عابر پیاده در ساعات روز به محل پهن کردن بساط دست فروشان و فعالیت فالگیران تبدیل شده، اظهار کرد: بعضی از این پل ها در ساعات شب نیز به مامن معتادان و کارتن خواب ها تبدیل شده و از این رو باید به نوعی اقدام شود که مردم به ویژه بانوان و کودکان روزها با آرامش و شب ها با اطمینان از پل های عابر پیاده عبور کنند.

تشکری هاشمی با بیان این که بخش قابل توجهی از طرح شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی تهران پیاده سازی شده، افزود: بخش جنوبی خط 3 متروی تهران بعد از ماه مبارک رمضان به بهره برداری می رسد، ضمن آن که هم زمان عملیات ساخت بخش شمالی این خط نیز به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی با تاکید بر این که براساس هماهنگی به عمل آمده با پلیس راهور تهران بزرگ، پارکینگ ادارات دولتی، نهادهای عمومی، پاساژهای تجاری، مراکز خرید و سایر ساختمان هایی که به هر علت تغییر کاربری داده اند، باید به کاربری اصلی خود بازگردند، افزود: در شهری که به شدت با کمبود فضای پارک روبه روست، تغییر کاربری پارکینگ ساختمان ها هیچ معنا و مفهومی ندارد.