آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار کشور
۱۰

دیوان عدالت اداری مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت را باطل کرد

رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد پس از برگزاری جلسه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت ابطال شد.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری با اشاره به جلسه روز دوشنبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اظهار داشت: تمام وقت این جلسه به بررسی مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت اختصاص داشت.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: پس از استماع نظرات کارشناسان و بررسی دقیق موضوع، این مصوبه با اکثریت آرا ابطال شد.

منتظری به فارس گفت: همچنین با اعمال ماده 20، ابطال این مصوبه از زمان تصویب در دولت بوده است.

همچنین علی اکبر بختیاری رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با اشاره به ابطال مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت، اظهار داشت: با توجه به این که از طرفین این شکایت دعوت شده بود تا مستندات خود را به دیوان ارائه کنند اما شکات و نمایندگان از بانک مرکزی در این جلسه حضور نداشتند.

وی به باشگاه خبرنگاران گفت: مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت باطل شده است در نتیجه بدهی ها به بانک مرکزی به قوت خود باقی است و دولت باید آن را بپردازد.

گفتنی است، شانزدهم ماه جاری در پی شکایت های جداگانه سازمان بازرسی کل کشور و یک نماینده مجلس از دولت، دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت، اجرای مصوبه 74 هزار میلیاردی اخیر دولتی را متوقف کرد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب جزئیات طرح نحوه تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی بانک مرکزی و مصرف سود آن، مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت برای تسویه بدهی های خود را ملغی اثر کرده و مقرر کردند درآمد حاصل از افزایش دارایی های خارجی بانک مرکزی صرفا به جبران زیان های ناشی از کاهش برابری های قانونی نرخ ارز اختصاص یابد.