آرشیو پنجشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۳
آتیه
۲۰
اشتغال

امنیت کارگران مستلزم پویایی سازمان تامین اجتماعی

دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران گفت: پویایی و بالندگی سازمان تامین اجتماعی عاملی موثر در ایجاد امنیت و آرامش کارگران خواهد بود.

آرش فراز افزود: منابع و سرمایه گرانبهای سازمان تامین اجتماعی که در برگیرنده دسترنج کارگران و از محل کسر سهم بیمه از مزد آنان است، سرمایه ای بین نسلی و ضامن حفظ و تداوم این خدمات و تعامل کارگران و کارفرمایان است.

وی اظهار کرد: بدون تردید در نتیجه پاسداری آگاهانه شرکای اجتماعی از منابع و سرمایه های تامین اجتماعی، امکان تداوم فعالیت ها و توسعه خدمات رسانی فراهم خواهد شد.

فراز سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین نهاد بیمه ای و خدمت رسان کشور عنوان کرد و گفت: این سازمان امروز از جایگاه منحصر به فردی در ارائه خدمات به گروه های مختلف مردم برخوردار است.

به اعتقاد دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور، سازمان حمایتی تامین اجتماعی با گذشت دهه های پرفراز و نشیب فعالیت خود، اکنون جایگاهی رفیع و برجسته در ساختار مدیریتی کشور دارد و چنانچه پویایی و بالندگی آن به عنوان نقطه امید و اتکای میلیون ها کارگر ایرانی حفظ شود، عاملی موثر در ایجاد امنیت و آرامش این گروه زحمتکش و پر تلاش خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش روز افزون تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی نسبت به شاغلان زیر پوشش این سازمان ابراز امیدواری کرد: تلاش مسئولان سازمان و شرکای اجتماعی،کارگران و کارفرمایان در زمینه حفظ این سازمان بزرگ و منابع و سرمایه های آن باشد.دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور تصریح کرد: صندوق تامین اجتماعی با حدود 60 سال فعالیت مستمر و ارائه خدمات مستقیم و غیرمستقیم بیمه ای و درمانی به نیمی از جمعیت کشور یکی از متمایز ترین و تاثیر گذارترین نهادهای اجتماعی به شمار می رود. فراز افزود: خوشبختانه با تغییر نگاه دولتمردان به ماهیت صندوق تامین اجتماعی، ماهیت غیر دولتی و مردمی بودن ساختار و ارکان آن مورد تاکید قرار گرفته است، از این رو انتظار می رود جایگاه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان در اعمال مدیریت سازمان و تصمیم گیری های مربوطه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.