آرشیو پنجشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۳
آموزش
۱۲
از من بپرس

لزوم مراقبت از اطلاعات شخصی

بحث امنیت و گستره آن امروزه نسبت به گذشته گسترده تر شده و هم این که از اهمیت و لزوم دقت بیشتری برخوردار است، با ورود وسایل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی به میان مردم و این که ارتباط میان مردم آسان تر نسبت به گذشته شده، به همان اندازه نیز مخاطرات و مشکلات آن نیز اهمیت پیدا کرده است.

از این رو حفاظت و مراقبت از اطلاعات شخصی اهمیت بسیاری دارد به ویژه در سالهای اخیر بسیار دیده شده که به دلیل سهل انگاری، افراد بسیاری مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار گرفته اند و مشکلات اجتماعی و حوادث بسیاری نیز به بار گذاشته است در حالی که افراد با رعایت نکاتی می توانند از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند و از اطلاعات موجود در رایانه و گوشی های همراه خود محافظت کنند.

نخست این که تا حدامکان از گذاشتن اطلاعات شخصی و خصوصی در گوشی همراه و رایانه جلوگیری کرد و آن ها را در لوح فشرده و در جای امن قرار داد.

برای تعمیر رایانه و گوشی همراه خود به مراکز معتبر مراجعه کنید، ضمن آن که پیش از بردن آن ها به تعمیرگاه از پاک بودن اطلاعات شخصی اطمینان داشته باشید، از قرار دادن اطلاعات و عکس های خود به افراد ناشناس و فضاهایی اینترنتی که شناختی از آن نداریم جلوگیری کنید.

از نصب نرم افزارها و برنامه های مختلف که امکان جاسوسی از سیستم های ما را دارد جلوگیری کنید.

امروزه می بینیم که افراد سودجو از بی اطلاعی مردم سوءاستفاده می کنند و با برنامه هایی وارد گوشی همراه افراد می شوند و مشکلاتی را به بار می آورند، توجه داشته باشید که همواره بلوتوث گوشی همراه خاموش باشد.

و این که گوشی همراه خود را در اختیار افرادی که نمی شناسید قرار ندهید.