آرشیو پنجشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۳
سینما
۲۶

فلاش بک

چهارشنبه (2 مرداد)

فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما گفت:

26 صنف خانه سینما اسناد خود را به وزارت ارشاد تحویل می دهند تا پس از آن مجمع عمومی برگزار شود.

سه شنبه (1 مرداد)

فیلم کوتاه «اندورفین» ساخته رضا گمینی در بخش پلنگ فردا جشنواره لوکارنو پذیرفته شد. این فیلم 17 دقیقه ای نخستین ساخته گمینی است.

دوشنبه (31 تیر)

سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد فیلم اکران عید فطر یک هفته پیش از عید و پس از شب های قدر آغاز می شود. در اکران عید فطر هیس دخترها فریاد نمی زنند، دهلیز، هیچ کجا هیچ کس، جابه جا و فرزند چهارم اکران خواهند شد.

یکشنبه (30 تیر)

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به نامه مسعود جعفری جوزانی مبنی بر اعلام نظر درباره تفاهمنامه 13 تیرماه در خصوص نحوه فعالیت خانه سینما تفاهمنامه 13 تیر را ملاک عمل دانست و بر ضرورت اجرای مفاد آن تاکید کرد.

تعدادی از اعضای 9 انجمن ثبت شده خانه اصناف سینمای ایران به سرپرستی حسین فرحبخش و حبیب الله کاسه ساز در جلوی ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کردند و خواستار فعالیت این جامعه شدند.

شنبه (29 تیر)

فیلم کوتاهی از عباس کیارستمی با زمان 60 تا 90 ثانیه در هفتادمین جشنواره و نیز به نمایش درمی آید. برای این جشنواره کارگردانان سرشناسی چون برناردو برتولوچی، پارل شرادر، شکار کاپور و... فیلم کوتاه می سازند.

جمعه (28 تیر)

در برنامه 7 مناظره همایون اسعدیان به نمایندگی از هیات مدیره خانه سینما و حسین فرحبخش به نمایندگی از خانه اصناف سینمای ایران (خانه سینما2) برگزار شد. در این برنامه فرحبخش با بیان مطلب تند و غیرفرهنگی، اعضای خانه سینما را که پنجشنبه تجمع کرده بودند شعبان بی مخ و مشکلات خانه سینما را فتنه خواند. اسعدیان هم با آرامش اجتماع سینماگران را بدون مشکل دانست و بارها به سخنان فرحبخش اعتراض کرد.