آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
ایران شوک
۲۱

شکایت عجیب ماهیگیر برای زنده کردن جایزه نقدی

گروه شوک: ماهیگیری از آرکانزاس امریکا که در رقابت برای صید بزرگترین ماهی جهان برنده جایزه یک میلیون دلاری اتحادیه بین المللی رقابت های ماهیگیری شده بود، به خاطر ندادن جایزه اش از این نهاد به دادگاه شکایت کرد.

رودنی پلای 41 ساله اواسط سال گذشته میلادی در این رقابت حاضر شده بود. طبق قوانین مسابقات شرکت کنندگان در این رقابت باید برای رسیدن به جایزه نقدی یک میلیون دلاری مسابقه رکوردهای قبلی صید بزرگترین ماهی جهان را می شکستند.

به این ترتیب افراد زیادی برای محک زدن شانس خود وارد عمل شدند اما در نهایت رودنی پلای با صید ماهی 30 کیلوگرمی توانست علاوه بر شکستن رکوردهای قبلی، با اختلاف زیادی رقبا را پشت سر بگذارد و برنده جایزه شود. اما با گذشت حدود یک سال به رغم تمامی تلاش ها و کاغذبازی های این مرد نه تنها خبری از جایزه نقدی نشد بلکه مسئولان برگزاری رقابت ها حتی سخنان قبلی شان را نیز نقض کردند و مدعی شدند صید این مرد هیچ رکوردی را نشکسته است. به این ترتیب با شکایت مرد ماهیگیر به دادگاه، این پرونده به جریان افتاد و قاضی پرونده اعلام کرده است دادرسی تا اعلام نتیجه نهایی دست کم 20 روز زمان خواهد برد. مایکل گلاسیر وکیل این ماهیگیر گفت: «آقای پلای با وجود تمام مشغله هایش توسط برگزارکنندگان به این رقابت ها دعوت شده بود و در آن موقع با ادعای تمام حاضران در مسابقه بزرگترین ماهی جهان را نیز صید کرده بود. هنوز مشخص نیست چرا مسئولان برگزاری مسابقه زیر حرف خود زده اند و از پرداخت جایزه خودداری می کنند.»