آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
ایران شوک
۲۲

راننده قطار اسپانیایی در مرگ 78 مسافر مقصر شناخته شد

سرعت قطار در لحظه وقوع حادثه 2 برابر حد مجاز بوده است

گروه شوک: در حادثه قطاری که در اسپانیا با خارج شدن از خط فاجعه بزرگ انسانی را به بار آورده بود، لکوموتیوران مقصر شناخته شد و پلیس او را دستگیر کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، راننده خلافکار، فرانسیسکو خوزه گارزون در رابطه با قتل 78 نفر و زخمی شدن بیش از 130 نفر محاکمه خواهد شد.

وی به اتهام داشتن دو برابر حد مجاز سرعت و به خطر انداختن جان صدها مسافر بازداشت شده است.

قطار مسافربری اسپانیا عازم شهر زیارتی سانتیاگو کامپوستلابود که پس از رسیدن به یک پیچ به علت سرعت زیاد واژگون شد و واگن ها از هم پاشیدند. هنگام وقوع حادثه، قطار حامل 218 مسافر بود.

فرانسیسکو (راننده خلافکار) که خود نیز در این حادثه به شدت مجروح شده پس از درمان به ایستگاه پلیس منتقل شد و به زودی در دادگاه محاکمه خواهد شد تا به اتهاماتش پاسخ دهد. اطلاعات منتشر شده دیگر پلیس نشان می دهد که فرانسیسکو در حین رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می کرده و متوجه سرعت سرسام آور قطار نشده بود. در تصاویر منتشر شده پلیس راننده خلافکار در حالی که چهره و لباسش آغشته به خون است به وسیله یک پلیس روانه بازداشتگاه می شود. میزان سرعت این راننده خلافکار mph118 مایل بر ساعت (190 کیلومتر بر ساعت) بوده که بیش از 2 برابر حدمجاز سرعت در محل وقوع حادثه است. جیمی ایگلسیاس، رئیس پلیس منطقه گالیسیا در این ارتباط می گوید: راننده هنوز نتوانسته به درستی درباره جزییات حادثه توضیح بدهد همچنین وضعیت 32 نفر از مجروحان حادثه بحرانی اعلام شده است. به گزارش کارشناسان، سرعت بیش از حد در سر پیچ باعث خروج قطار از ریل شده است. در حال حاضر کارشناسان جعبه سیاه قطار را بازیابی کرده اند تا تحقیقات درباره مشکلات احتمالی ازجمله مشکلات فنی در ترمز قطار چک شود. مقامات راه آهن، قطار را بدون مشکل فنی توصیف کرده اند و گفته اند که این قطار صبح روز حادثه مورد بازبینی فنی قرار گرفته بود.