آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
ریتم کلمه
۱۶
آلبوم

ترانه های کودکی

مجموعه صوتی - تصویری «ترانه های کودکی» با طراحی و کارگردانی سودابه سالم منتشر شد. این مجموعه در واقع فیلم - کنسرت اجرای سودابه سالم و گروه موسیقی اش در تالار وحدت است که در آن نمایشی موزیکال را به اجرا گذاشتند. سالم همچنین در این اثر بخشی از قطعات خود که از سال 1355 تاکنون ساخته را به اجرا درآورده است.

در این مجموعه که مخاطبان اصلی آن کودکان و نوجوانان هستند در کنار آثار سودابه سالم، یک قطعه از محمدرضا عقیلی، یک قطعه از بهرام دهقانیار و 2 قطعه از نیکول الوندی از جمله «خونه مادربزرگه» و «شهر موش ها» نیز گنجانده شده است.

حضور نوازندگان و خوانندگان کودک و نوجوان در کنار هنرمندان بزرگسال و مطرحی همچون سودابه سالم و هانا کامکار نکته جالب این مجموعه است. در این مجموعه که به صورت نمایشی موزیکال تهیه و تدوین شده محمد عاقبتی، کارگردانی بخش نمایشی و پگاه جهاندار و فریده صارمی کارگردانی بخش تصویری را عهده دار هستند.

هانا کامکار، سمیرا محسنی، صبا یاوری، نغمه مظهری، مینو معظمی، الهه پورعلمداری، نفس خدایاری، مهسا عزیزی و ارغوان مظهری خوانندگان آن هستند. سرپرست گروه نوازندگان حسنا پارسا بوده و سرپرست گروه خوانندگان سمیرا محسنی و همچنین طراحی حرکات موزون را سیونا ماردیروسیان و نوشین پرند انجام داده اند. این مجموعه که شامل یک دی. وی. دی و یک سی. دی است توسط انتشارات آوای باربد روانه بازار شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.