آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
تجارت و تولید
۷
گزارش

مشکل نهاده های دام و طیور را حل کنید

در شرایطی که مرغداران و دامداران از کمبود و افزایش قیمت نهاده های تولید در بازار انتقاد می کنند، شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده که طی چهار ماه نخست امسال بیش از دو میلیون و 200 هزار تن خوراک دام و طیور بین تشکل ها و تولیدکنندگان زیربخش دام و طیور توزیع کرده است.

این درحالیست که مرغداران معتقدند: افزایش سرسام آور قیمت نهاده ها در بازار نشانه کمبود این محصولات و نبود شبکه مناسب توزیع است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی گفت: اگر میزان نهاده های دام و طیوری که بین تولید کنندگان توزیع شده کافی بود، قیمت این کالای اساسی در بازار افزایش نمی یافت و در واقع افزایش سرسام آور قیمت نهاده نشان از کمبود این محصول در بازار است.

حسین مقدم نیا افزود: در حال حاضر قیمت نهاده های تولید اعم از ذرت و سویا افزایش چشمگیری یافته و ترخیص نهاده های دام و طیور با ارز مرجع نیز نمی تواند در کاهش سریع قیمت نهاده ها در بازار اثر گذار باشد. وی گفت: دولت برای جلوگیری از ادامه زیان تولید کنندگان و کنترل نهاده ها می تواند بخشی از نهاده های ذخیره شده در شرکت پشتیبانی امور دام را آزاد کند و به تولید کنندگان برساند. تولید کنندگان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت دیروز - یکشنبه - در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان کمیسیون کشاورزی جلسه ای برگزار کردند تا مشکلات و نوسانات موجود در بازار نهاده های تولید را بررسی و راهکاری برای بهبود وضعیت کنونی در تامین نهاده های تولید ارائه کنند.