آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
ورزشی
۳۰

المپیک ناشنوایان

خدابنده اولین مدال آور کاروان ایران

بانوی تکواندوکار وزن اول ایران با شکست مقابل حریف ترکیه ای، به مدال برنز مسابقات المپیک ناشنوایان جهان در صوفیه بلغارستان بسنده کرد. این نخستین مدال کاروان رمضان در این دوره از مسابقات است. مریم خدابنده که با پیروزی برابر حریف مجارستانی خود به مرحله نیمه نهایی رسیده بود، به مصاف حریف ترکیه ای رفت و با نتیجه 13 بر صفر شکست خورد. با این نتیجه خدابنده به مدال برنز مشترک این وزن دست یافت.

کاظم زاده به مدال برنز رسید

محمد کاظم زاده تکواندوکار وزن دوم ناشنوایان ایران مقابل ورزشکار کره جنوبی شکست خورد و به مدال برنز مسابقات المپیک ناشنوایان رسید.کاظم زاده که با شکست حریفانی از یونان و ترکیه به مرحله نیمه نهایی رقابت های تکواندوی المپیک ناشنوایان رسیده بود، در مصاف با حریف کره جنوبی و در یک دیدار نزدیک بازی را با نتیجه 11 به 10 واگذار کرد تا به مدال برنز این مسابقات برسد.

عابدی بر سکوی سوم ایستاد

میثم عابدی نماینده تکواندوی ایران در وزن سوم در رقابت های المپیک ناشنوایان با شکست مقابل حریفی از کره جنوبی به عنوان سوم رسید و صاحب مدال برنز شد. عابدی ابتدا به مصاف حریفی از آرژانتین رفت و موفق شد این حریف را در راند اول ناک اوت کند. وی در دور بعد و برای رسیدن به فینال به مصاف نماینده کره جنوبی رفت ولی در نهایت با نتیجه 7 بر 6 مغلوب حریفش شد.

مدال برنز بر گردن حسینی نژاد

سحر حسینی نژاد نماینده تکواندوی وزن چهارم ایران با قبول شکست مقابل نماینده ترکیه، به مدال برنز مسابقات المپیک ناشنوایان رسید. حسینی نژاد در وزن چهارم به مصاف نماینده کشور ترکیه رفت ولی در نهایت با قبول شکست 11 بر 7 بازی را به حریفش واگذار کرد. وی با این تک مسابقه مدال برنز گرفت تا چهارمین مدال ایران در مسابقات المپیک به دست بیاید.

تساوی فوتبالیست ها برابر کره جنوبی

تیم فوتبال ناشنوایان ایران در دومین مسابقه خود در المپیک ناشنوایان برابر کره جنوبی به میدان رفت که این بازی در نهایت با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید. در دیگر بازی این گروه اوکراین موفق شد دانمارک را با چهار گل شکست بدهد تا با شش امتیاز صدرنشین شود. ایران با این تساوی در رده دوم قرار دارد و برای صعود به مرحله بعد به یک تساوی برابر اوکراین نیاز دارد.