آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
بازار سرمایه
۸
تک خبر

برآورد رشد سود سال آتی با افزایش تولید

درآمد برآوردی حاصل از تبدیل و تصفیه حدود 27 هزار تن شکر خام به شکر سفید که مراحل انجام عملیات آن از سه ماهه دوم سال مالی منتهی به 31 تیرماه 92 آغاز شده، طبق مصوبه انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر با نرخ 106 تومان به ازای هر کیلو، طی سه ماهه سوم امسال تحقق یافته است.

مدیر مالی شرکت قند ثابت عنوان کرد: علاوه بر این، نرخ فروش محصولات طی دوره عملکردی مذکور افزایش قابل توجهی یافته، به گونه ای که می توان گفت بهای فروش قند و شکر تولیدی با رشد 50 درصدی همراه بوده است. بدین ترتیب عوامل عنوان شده در کنار وضعیت مناسب بازار فروش محصولات را می توان از جمله دلایل اصلی پوشش 75 درصدی سود برآوردی طی دوره عملکرد 9 ماهه امسال دانست.

حبیب اللهی درخصوص روند تولید محصولات نیز گفت: تولید محصولات طی دوره عملکرد مذکور نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد بیش از 100 درصدی همراه بوده چراکه مقدار برآوردی تبدیل و تصفیه شکر خام به شکر سفید طی این دوره عملکردی به طور کامل پوشش یافته است. وی پیرامون وضعیت کشت چغندرقند به عنوان ماده اولیه مورد نیاز ابراز داشت: سطح زیرکشت چغندرقند در منطقه استقرار کارخانه تولیدی شرکت در حال کاهش است، اما در مقابل شرکت های هم گروه و نیز «قثابت» با ارائه کمک های متعدد به تولیدکنندگان این ماده سعی بر افزایش مقدار تولید چغندرقند و نیز بهبود عیار آن دارند.