آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
جهان
۳۱

حمله جدید رژیم صهیونیستی در خاک سوریه

روزنامه عبری زبان آحارونوت مدعی شد که رژیم صهیونیستی روز شنبه یک محموله موشکی در خاک سوریه را هدف قرار داده و منهدم کرده است. این روزنامه در خبری به نقل از مخالفان سوریه در شهر «القنیطره» سوریه مدعی شد: جنگنده های اسرائیلی پس از ساعت ها پرواز در نزدیکی مرز سوریه و در حریم هوایی لبنان این محموله موشکی را که در حال انتقال به پایگاه های حزب الله لبنان بود، هدف قرار دادند. این روزنامه همچنین نوشت: کاروان موشکی سوریه در حال خروج از سوریه هدف قرار گرفت. این خبر از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

تقسیم قدرت، راهکار احزاب تونسی برای کنترل ناآرامی ها گروه های همپیمان حزب اسلامگرای النهضئ تونس بر دولت اعلام کردند که به منظور توقف ناآرامی ها در این کشور مذاکراتی را جهت رسیدن به توافقی جدید برای تقسیم قدرت آغاز کرده اند. مفدی المسدی، سخنگوی شورای موسسان تونس که مسئول تدوین قانون اساسی جدید در این کشور است، گفت: در حال حاضر موضوع اصلی و گرایش حاضران در خصوص گسترش پایگاه های قدرت در تونس است. به رغم تلاش هم پیمان حزب النهضئ برای رسیدن به این توافق اعتراض ها و ناآرامی ها در سراسر کشور تاکنون ادامه دارد و برخی از این تظاهرات و اعتراضات نیز به خشونت کشیده شده است.

مصطفی بن جعفر، رئیس شورای ملی موسسان تونس با اعلام این که درخواست مخالفان برای انحلال شورای موسسان (پارلمان) قابل توجیه نیست خواهان برقراری آرامش در تونس شد. این اظهارات بن جعفر در پی آن بود که نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور شماری از تجمع کنندگان در مقابل مقر شورای موسسان را متفرق کردند. این تجمع پس از تشییع جنازه محمد البراهمی از فعالان چپگرا در پایتخت تونس صورت گرفت.