آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
جهان
۳۱

گزیده اخبار

انفجار انتحاری در مقر امنیتی کردهای عراق

به دنبال حمله انتحاری به یک مقر امنیتی وابسته به حکومت اقلیم کردستان عراق در استان صلاح الدین، 12 نفر کشته و زخمی شدند. منابع امنیتی عراق اعلام کردند: عامل انتحاری در حالی که یک خودروی بمب گذاری شده را هدایت می کرد، مواد منفجره همراه خود را در نزدیکی مقر امنیتی کردها موسوم به «آسایش» در شهر طوزخرماتو واقع در شمال عراق منفجر کرد. این انفجار باعث کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.

94 کشته در درگیری های قبیله ای سودان

رهبران قبیله ای در سودان اعلام کردند که بیش از 94 نفر به دنبال درگیری های جدید میان دوقبیله رقیب در منطقه دارفور کشته شدند. درگیری های قبیله ای از سال2003 شدت گرفت و پس از یک مدت آرامش میان دو گروه از ژانویه بار دیگر درگیرها میان دوطرف از سر گرفته شد.

حمله به سفارت ترکیه در سومالی

در حمله افراد مسلح به مرکز ترک ها و سفارت ترکیه در موگادیشو پایتخت کشور آفریقایی سومالی دست کم 4 نفر کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند. گروه الشباب مسئولیت حمله به مرکز ترک ها در موگادیشو را به عهده گرفته. به ادعای این شبه نظامیان دولت ترکیه با حمایت از دولت سومالی از اجرای قوانین مورد خواست الشباب در این کشور آفریقایی جلوگیری می کند.

درگیری خونین طالبان و نیروهای خارجی

والی هلمند از کشته شدن 45 شبه نظامی طالبان در جریان حمله هوایی نیروهای ایساف در این ولایت خبر داد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، شبه نظامیان مسلح طالبان با پنج خودرو هنگام خارج شدن از مخفیگاه شان در ولایت هلمند مورد حمله هوایی نیروهای بین المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) قرار گرفتند و طی این حمله 45 نفر از آن ها کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند. این حمله در نزدیکی شهر «بهرامچا» رخ داد.